پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/01 09:39
کد خبر: 23607

اکچوئری، حرکت صنعت بیمه به بیمه گری نوین را تسهیل می کند

معاون مدیر اکچوئری و تحلیل داده های شرکت بیمه سامان اعلام کرد که علم اکچوئری در صنعت بیمه و شرکت های بیمه ای ،حرکت این صنعت را از فعالیت سنتی به سمت بیمه گری نوین و نوآورانه تسهیل خواهد کرد.

دکتر زهرا برزگردر دومین کنفرانس ملی بیم سنجی در دانشگاه شهید بهشتی، با تاکید براهمیت بیم سنجی درصنعت بیمه، گفت:تحلیل داده ها بدون ترکیب با علم اکچوئری پاسخگوی نیاز صنعت بیمه نیست، بنابراین لازم است تا تحلیل داده ها با علم اکچوئری ترکیب شده تا اطلاعات قابل استفاده تری برای تصمیمات مهم بیمه‌ای در شرکت ها به کار گرفته شود.

به گفته وی، اهمیت علم اکچوئری در صنعت بیمه چشمگیر و مهم بوده و برگزاری چنین کنفرانس های علمی به ارتباط و تعامل بیشتر بین صنعت بیمه و دانشگاه کمک می کند و علم اکچوئری دانشی همه‌جانبه بوده که باید فعالان صنعت بیمه توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

معاون مدیراکچوئری و تحلیل داده های شرکت بیمه سامان، افزود: مدیریت اکچوئری در شرکت بیمه سامان از ابتدای فعالیت دراین شرکت مستقر بوده و تعامل مستمر مدیران فنی و واحد اکچوئری همواره برقرار بوده است.

وی گفت : تحول دیجیتال، ارایه خدمات بهتربه مشتریان و حضور پر رنگ در بازارهای بین المللی درصدر اهداف شرکت بیمه سامان قرارداشته و رسیدن به این امر مهم ، نیازمند شناسایی بازارها و نیازهای جدید و ارائه محصولات نوین با بهره‌گیری از علم اکچوئری است.

برزگر، یادآور شد که شرکت بیمه سامان با شناسایی نیاز بازار، اخیراً توانسته دو محصول نوآورانه را به بازار صنعت بیمه کشورعرضه کند که این دو محصول شامل بیمه بدنه کیلومتری و محصول یونیت لینک سامان بوده است و انتظار می‌رود با ایجاد بازارهای هدف جدید، نیاز به ارائه محصولات جدید خواهد بود که برای ارزیابی ریسک و نرخ گذاری نیاز به بهره‌گیری از علم اکچوئری است.

وی، تصریح کرد که تحول دیجیتال در صنعت بیمه یکی از نیازمندی های این صنعت بوده که پیاده سازی آن در شرکتهای بیمه موجب تسهیل در خدمت‌رسانی به بیمه‌گذاران می شود.

برزگر اظهار داشت که شرکت بیمه سامان آمادگی دارد تا از علاقه مندان و نخبگان حوزه اکچوئری برای به ورود به صنعت بیمه حمایت های لازم را داشته باشد.

دومین کنفرانس ملی بیم سنجی به مدت دو روز از 23 و 24 تیرماه دردانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این کنفرانس، افرادی چون دکتر امیر صفری مدیر کل نظارت بر شرکت‌های بیمه ای بیمه مرکزی، دکتر صابر شیبانی رئیس انجمن بیمه و مالی ایران،دکتر علی حیدری نایب رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی و دکتر امیر تیمور پاینده به عنوان دبیر علمی کنفرانس و جمعی از مدیران شرکت بیمه سامان حضور داشتند.

شرکت بیمه سامان حامی دومین کنفرانس ملی بیم سنجی دردانشگاه شهید بهشتی است.

 

روابط عمومی شرکت بیمه سامان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dx8pm