پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/01 03:52
معاون وزیر صمت:
کد خبر: 23556

زامیاد توان تولید انواع وانت در طرح های مختلف را دارد

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: شرکت زامیاد، به عنوان یک مجموعه تخصصی توان تولید انواع وانت در طرح های مختلف را دارد.

منوچهر منطقی در آیین رونمایی از پیکاپ کارون، جدیدترین محصول شرکت زامیاد و افتتاح همزمان خط تولید وانت پادرا پلاس دوگانه‌سوز در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص وانت های سنگین در کشور با ضعف مواجه بودیم، اما امروز زامیاد، یکی از زیرمجموعه های گروه سایپا به عنوان یک مجموعه تخصصی توان تولید انواع وانت در طرح های مختلف را دارد.

او با اشاره به اینکه کارون تیراژ تولید مناسب و قیمتی اقتصادی نسبت به خودرو های مشابه خود خواهد داشت گفت: یکی از مباحث مهمی که در دولت دنبال می شود تولید محصولات با قیمت و کیفیت مناسب است که گروه سایپا و زامیاد این موضوع را به خوبی دنبال کرده و با تولید محصولات جدید در حوزه خودروهای سواری و کار در راستای سیاست های دولت گام های مناسبی را برداشته و ادامه خواهد داد.

 

حذف قرعه‌کشی دو محصول گروه سایپا

معاون وزیر صمت گفت: خوشبختانه باید این خبر را بدهم که دو خودرو کوییک و کوییک.آر گروه سایپا در دور دوم قرعه کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، از روند قرعه کشی خارج شده و امیدوارم تا دو دوره بعدی خودروهای تمامی خودروسازان از قرعه کشی خارج شوند.

اوتاکید کرد: اکنون خودروهای زیادی وجود دارد که می‌تواند از خط تولید خودروسازان حذف شود و در عوض خودروهای جدید نیز اضافه خواهند شد.

منطقی در خصوص تولید خودروهای اقتصادی گفت: سایپا از قدیم در بازار خودروهای اقتصادی با تولید پراید در زمان خودش نقش اول را به عهده داشته و در آینده نزدیک، سایپا محصول جدید خودش را عرضه خواهد کرد.

او ادامه داد: لازم است که خودروهای قدیمی از خط خارج شوند، زیرا روی پلتفرم‌های قدیمی نمی‌توان استانداردها و آپشن های مورد نظر را نصب کرد و انتظار می رود همه محصولات قدیمی امسال و سال آینده از خطوط تولید خودروسازان خارج شوند.

 

برگشت خودروی ال ۹۰ با قوای محرکه جدید

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از بازگشت خودرو ال ۹۰ با قوای محرکه جدید داخلی یا خارجی از سال آینده به خطوط تولید خبر داد و گفت: خودروی ال ۹۰ دارای یک پلتفرم مدرن و به روز است، خودرویی که در کشور روی آن سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۷۰ درصد خط و قطعات آن در داخل وجود دارد و اگر بتوانیم ۳۰ درصد باقی‌مانده را اضافه کنیم می توان دوباره خودروی ال۹۰ کیفی و به روز که همه مردم از آن راضی بودند تولید کرد.

 منطقی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت بدون استفاده این محصول با همکاری های بین المللی است تا  یک محصول به‌روز با همان سطح کیفیتی که همگان از آن راضی باشند عرضه کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: در تلاشیم نمونه های اولیه این خودرو را تا پایان سال تولید کنیم، اما خط تولید آن سال آینده راه‌اندازی خواهد شد. در این خصوص روس‌ها گزینه های خوبی برای قوای محرکه ال۹۰ معرفی کردند که بررسی شده و در کنار آن گزینه های داخلی نیز مطرح است.

منطقی اضافه کرد: باید ببینیم از نظر کیفیت و سطح قیمتی کدام قوای محرکه مناسب این محصول خواهد بود تا بتوانیم خودرویی بهینه به بازار عرضه کنیم.

 

خودروی ناقص در کف پارکینگ سایپا به صفر رسید/ تیبا آخر تیرماه از خط تولید خارج می‌شود

در ادامه محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تولید خودروهای کامل در این گروه خودروسازی گفت: با تلاش همه همکاران در گروه، تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ‌های سایپا به صفر رسیده است.

او افزود: خودروی تیبا صندوق دار از مدار تولید خارج شده است و تیبا۲ تا آخر ماه جاری از خط تولید خارج می‌شود.

تیموری تصریح کرد: خودروی همه افرادی که ثبت نام کرده بودند آماده است و با همکاری خوب و استقرار کارشناسان سازمان ملی استاندارد در سایپا، تست‌های مربوط به خودروها در حال انجام شدن است که پس از تایید آنان خودروها آماده تجاری شدن و عرضه به مشتریان می‌شود.

 

دو مدل چانگان در راه سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به توقف سی.کی.دی‌کاری و اس‌.کی.دی‌کاری در سایپا در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: به تبع آن خطوط مونتاژ و رنگ عملیات سی.کی.دی‌ کاری نیز خالی شده بود، اما اکنون تصمیم گرفتیم که این خطوط را مجدد فعال کنیم.

مدیرعامل سایپا خاطرنشان کرد: در گام نخست دو مدل ۲۰۲۲ خودروی چانگان وارد این خطوط خواهد شد که اکنون در مراحل تست و اخذ تاییدیه است، اما هنوز قیمت آنها مشخص نیست.

او همچنین در خصوص تولید خودروهای اقتصادی در این گروه گفت: به این منظور چند مدل خودرو از جمله اطلس، سهند و آریا عرضه خواهد شد و همه خودروهای یادشده همچنین خودروهای تجاری جدید سایپا استانداردهای ۸۵گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد را پاس خواهند کرد.

تیموری از تداوم عرضه دو مدل ساینا با حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی و موتور گاز سوز خبر داد و گفت: تولید این خودرو که برای اقشار با درآمد کمتر ساخته شده، ادامه خواهد یافت.

در ادامه سید محسن مرتضوی، مدیرعامل شرکت زامیاد گفت: خودرو کارون روی پلتفرم نیسان ساخته شده و از سیستم تعلیق، شاسی و موتور محرکه بهبود یافته برخوردار است، ضمن اینکه ۶۰ درصد آن داخلی سازی شده است.

او خاطرنشان کرد: اصلاحاتی در شاسی محصول نیسان و همچنین سیستم تعلیق آن ایجاد شده و نرم‌تر شده است، همچنین مانور پذیری و فرمان‌پذیری آن بهبود یافته است. برای این خودرو تا ۶ ماه آینده بهبودهایی خواهیم داشت و با همین مشخصه‌ها می تواند تا پایان سال وارد بازار شود.

مرتضوی درباره قیمت این محصول نیز گفت: هرچند بازار مشخص کننده نهایی قیمت ها است، اما مطمئناً نسبت به قیمت سایر رقبا در بازار مناسب خواهد بود. چرا که کارون، خودروی کار است و برای کسب درآمد تولید خواهد شد لذا از قیمت مناسبی برخوردار خواهد بود.

 

سایپانیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ek9lv