پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/31 03:46
با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛
کد خبر: 23508

کلنگ فاز دوم پروژه مسکن جوانان 8 روستای قشم به زمین خورد

کلنگ ساخت 499 واحد در فاز دوم پروژه مسکن جوانان جزیره قشم، به مساحت 235 هزار و 800 مترمربع با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر زمین خورد.

افشار فتح الهی در آیین کلنگ زنی مسکن جوانان روستاهای گوری، مرادی، گوران، دوستکو، درکو، چاهو شرقی، جاهو غربی و فاز دوم باسعیدو که روز پنچ شنبه 30 تیرماه 1401 برگزار شد، بیان داشت: صاحب مسکن کردن جوانان جزیره به عنوان یکی از خدمتگزاران نظام وظیفه ماست.

وی ضمن تقدیر از تلاش های تیم اجرایی سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن، دهیاران و بخشداران برای به نتیجه رساندن این طرح گفت: گام دوم ما برای کمک به تحقق مطالبات مردم جزیره، ایجاد اشتغال برای جوانان است.

فتح الهی ادامه داد: قطعاتی که برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده حداقل ۲۵۰ مترمربع مساحت دارد که برای 499 خانوار در این فاز، در مجموع شامل ۲۳۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع زمین در 8 روستای غرب جزیره خواهد بود.

به گفته وی، قیمت تمام شده زمین در این طرح محاسبه نشده و جوانان واجد شرایط با همکاری بنیاد مسکن می‌توانند تا مرحله سفت کاری با استفاده از تسهیلات کم بهره، اقدام به ساخت کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این طرح از غربی‌ترین منطقه جزیره آغاز شده و تا شرقی ترین نقطه قشم ادامه خواهد داشت و امیداریم به زودی شاهد افتتاح مساکن ساخته شده باشیم.

* مسوولان دولت مردمی دغدغه مند مسکن جوانان

در ادامه، احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که براساس قانون اساسی، دولت موظف به تهیه مسکن برای جوانان است، گفت: خدا را برای داشتن مسوولانی که دغدغه مند موضوع مسکن برای جوانان هستند، شاکریم.

وی ادامه داد: مسکن، ایجاد فضای ورزشی، توسعه مراکز درمانی و تامین آب جزو نیازهای اساسی مردم جزیره است و لازم است در این حوزه اقدامات عاجل صورت گیرد.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم نیز گفت: هر اقدامی که به افزایش روحیه امید در مردم کمک کند، خیر است  و بخشی از خوشبختی دنیوی مردم توسط این اقدام سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن محقق می شود.

در ادامه، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم، بهره مند کردن جوانان از حق مسکن در شرایط اقتصادی حاکم را کاری بسیار ارزنده دانست و از تلاش های مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر کرد.

شیخ محمدعلی امینی، رییس مدرسه دینی سلطان العلمای بندرلنگه نیز گفت: امروز شاهد تحقق آرزوی جوانان قشم به عنوان ستون های جامعه جزیره با این اقدام شایسته هستیم.

گفتنی است، در آیین کلنگ‌زنی فاز دوم پروژه مسکن جوانان در ۸ روستای جزیره؛ افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم، شیخ محمدعلی امینی، مدیر مدرسه دینی بندرلنگه، سرهنگ حجت امیری کیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، سعید کمالی، مدیر بنیاد مسکن شهرستان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان و مسوولان شهرستان حضور داشتند.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ek9zv