پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/26 03:10
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد؛
کد خبر: 23144

برپایی جشن های قرآنی غدیر در سطح شهر تهران

اولین جشن قرآنی غدیر با عنوان "غدیر، عید لبخند و برادری" و با پویش "به عشق علی لبخند بسازیم" با محوریت بازخوانی و تدبر در سوره عادیات در دهه ی امامت و ولایت در مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار می گردد.

محمدحسن جعفرزاده مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در خصوص نحوه ی برگزاری این رویداد قرآنی گفت: این جشن شهری در قالب برپایی ۴۴ محفل قرآنی در مساجد شاخص هر منطقه و با مشارکت گروه های مردمی شاخص در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و بر اساس تفاهم صورت گرفته مابین معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و بنیاد ملی قرآن و بینش مطهر برگزار می گردد.

جعفرزاده در این خصوص افزود: این محافل شاخص که در فاصله ی ۲۰ تا ۳۰ تیرماه و در هر منطقه شهر تهران ۲ محفل برنامه ریزی شده است با دعوت از قاریان بین المللی قرآن، سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) و گروه های برتر تواشیح برگزار خواهد شد و در هر محفل اساتید قرآنی و مجریان برنامه به تبیین مفاهیم و آموزه های سوره مبارکه عادیات خواهند پرداخت.

همچنین در ذیل این محافل و در قالب پویش بازخوانی سوره مبارکه عادیات جوایزی نفیس برای مخاطبین شرکت کننده در این پویش شهری که در شبکه های اجتماعی مجازی تعامل خواهند کرد در نظر گرفته شده است.

یکی از بخش های این پویش گرفتن فیلم یا عکس توسط شرکت کنندگان از محفل خانوادگی تلاوت و تدبر در سوره عادیات و ارسال محتواهای تصویری برای دبیرخانه ی پویش برای شرکت در مسابقه است.

در ادامه محمد ذوالفقاری مسئول بنیاد ملی قرآن و موسسه بینش مطهر بیان داشت:  مبنای اصلی ما در این طرح احیای محافل قرآنی شاخص در سطح شهر تهران با محوریت نقش آفرینی گروه ها و موسسات قرآنی مردمی و حمایت از  گروه های مردمی و میدان دادن به آن ها در راستای ایجاد موج های قرآنی و محفلی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی است و در این راستا با نظر مثبت و حمایت ویژه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ان شاالله در هر مناسبت پیش رو و با پای کار آمدن ظرفیت ها و زیرساخت های فرهنگی شهرداری های مناطق شهر تهران این محافل به صورت متناوب و دوره ای و هر بار با محوریت یکی از سوره های منتخب قرآن برگزار خواهد شد.

 

روابط عمومی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wordx