پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/22 11:15
معاون شبکه سایپایدک خبرداد؛
کد خبر: 22927

طراحی و برگزاری اولین آزمون مهارتی جامع و سراسری شبکه نمایندگی‌های سایپا

اولین آزمون مهارتی جامع و سراسری شبکه نمایندگی‌های مجاز سایپا توسط سایپایدک و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) طرح‌ریزی و اجرا می‌شود.

علی زارع پور معاون شبکه سایپایدک با اعلام این خبر گفت: سایپایدک با تدوین نقشه راه در حوزه اجرای آزمون‌های مهارتی, استانداردسازی و پروژه محور کردن آزمون‌های مهارتی را در برنامه خود قرار داده و با ایجاد یک نظام مشترک همکاری بین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و استفاده از تجربیات آزمون‌های معتبر جهانی WorldSkills باعث شکل‌گیری هدفمندآزمون‌های مهارتی در شبکه نمایندگی‌های مجازخواهد شد.

وی افزود: با تدوین و اجرای نظام هدفمند سنجش مهارت در شبکه نمایندگی‌ها, مهارت و صلاحیت حرفه‌ای کارکنان تعیین شده و با استفاده از اقدامات آموزشی تکمیلی، در راستای ارتقاء توانمندی کارکنان شبکه اقدام خواهد شد.

زارع‌پور یکی از ویژگی‌های این آزمون را استفاده از شبیه‌ساز عیب یابی و پروژه محور بودن آن عنوان کرد و ادامه داد: این موضوعی است که در اغلب سیستم‌های آموزشی قدیمی، سنجش مهارت و ارزیابی‌ها با محفوظات نظری و تست‌های چند گزینه‌ای انجام می‌گردد.

 وی افزود: بر اساس الگوبرداری ازپروتکل‌ها و استانداردهای جهانی مهارت, مهم‌ترین و محوری‌ترین ویژگی این آزمون, نظام پیشرفته سنجش مهارت‌ است. برخلاف آزمون‌های رایج در حوزه آموزش، در این آزمون, شرکت‌کنندگان به جای پاسخگویی به سؤالات چهار گزینه‌ای یا تشریحی رایج وکلیشه‌ای, از طریق یک نرم افزار آزمون جامع به ‌صورت عملی با ابزارها و تجهیزات  واقعی محیط کار به شکل تعاملی مورد ارزیابی و سنجش مهارت قرار می‌گیرند. برای موفقیت در این آزمون‌ها فرد باید کلیه شایستگی‌های کلیدی استانداردهای مهارتی را داشته باشد.

معاون شبکه سایپایدک گفت: با توجه به دانش و تجربه کارشناسی و برنامه‌ای حاصل از برگزاری چندین دوره مسابقات و المپیادهای داخلی و همچنین آزمون‌های مجازی سراسری توسط شرکت سایپایدک و در راستای اجرای این مهم و نهادینه کردن نظام سنجش مهارت و تشریک مساعی حوزه‌های مرتبط، با تاسیس و شکل‌گیری دبیرخانه آزمون‌های مهارتی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای، برنامه اجرایی آزمون در نیمه دوم سال جاری آماده شده و امکان انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای مسابقات ملی مهارت و مسابقات جهانی در سال‌های آتی مهیا خواهد شد

 

روابط عمومی سایپایدک


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488nka