پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/22 09:54
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه‌های پنج و ۱۰ ساله این شرکت خبر داد
کد خبر: 22905

هدف‌گذاری ایران‌خودرو برای حضور در جمع خودروسازان رده دوم جهان

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، منابع انسانی را از سرمایه‌های ارزشمند و مهم در تولید و توسعه دانست و گفت: با تکیه بر دانش و تخصص نیروی انسانی و مهندسان ایران خودرو و همچنین طبق نقشه راه توسعه، در پنج سال آینده در زمره خودروسازان رده دوم جهان و در ۱۰ سال آینده در زنجیره ارزش جهانی تولید خودرو قرار خواهیم گرفت.

مهدی خطیبی در دومین نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران منابع انسانی گروه صنعتی ایران‌خودرو، با بیان این‌که منابع انسانی موتور رشد و تعالی هر سازمان است، اظهار کرد: کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو از جمله منابع انسانی سرآمد در کشور هستند و این گروه صنعتی با تکیه بر دانش و تخصص کارکنان توانسته در نظام اقتصادی کشور همواره به عنوان شرکتی پیشرو و موثر مطرح باشد.

وی درعین حال تصریح کرد: هر چند  کاستی هایی در موضوع توسعه و تولید با کیفیت وجود دارد، اما در تلاش هستیم با مدیریت صحیح در ساختار، زمینه هم‌افزایی بیش‌تر و بهره‌وری بالاتر منابع انسانی را در مسیر توسعه فراهم کنیم.  

خطیبی، علت پیشرو بودن ایران‌خودرو در طول زمان را جذب نیروهای متخصص، کارآمد و خلاق دانست و گفت: در سال‌های گذشته و تولید اقتصادی که به دور از سیاست های قیمت‌گذاری تکلیفی صورت گرفته، نیروی انسانی متخصص و نخبه جذب شده که این ظرفیت می‌تواند به سمت بهره‌وری و توسعه این شرکت هدایت شود.

وی با تاکید بر انتخاب مدیران شایسته در حوزه منابع انسانی گروه صنعتی ایران خودرو، تصریح کرد: باید در افزایش بهره‌وری و همچنین حفظ و نگه‌داری این سرمایه عظیم دقت و هماهنگی لازم به عمل آید.

خطیبی از افزایش چهار درصدی رضایت کارکنان در ماه های اخیر خبر داد و گفت: با سنجش مستمر نگرش کارکنان، شاخص‌های توسعه و رضایت منابع انسانی رصد می‌شود و نتایج اخیر ارزیابی‌ها حکایت از بهبود داشته و مسیر شکل گرفته ادامه دارد، اعتقاد راسخ داریم افزایش رضایتمندی کارکنان منجربه افزایش کیفیت محصول و در نهایت رضایتمندی مشتریان خواهد شد.

وی با بیان این‌که متناسب‌سازی تخصص و شغل کارکنان با هدف افزایش بهره‌وری با دقت دنبال می‌شود، گفت: تناسب این دو، رضایتمندی کارکنان، رضایت از فعالیت‌ها و ارتقای بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت.

خطیبی با تاکید بر رفع مسایل و مشکلات کارکنان و تکریم آنان گفت: برنامه‌ریزی لازم برای چرخش شغلی براساس علاقه، تخصص و تجربه کارکنان انجام شود تا امکان افزایش خلاقیت در انجام فعالیت‌ها فراهم شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، به نقش موثر آموزش کاربردی به کارکنان تاکید کرد و گفت: تدوین راه روشن، شفاف و قابل دسترس برای ارتقای شغلی کارکنان در دستور کار قرار گیرد.

خطیبی ضمن تاکید بر امنیت و سلامت جسمی و روانی کارکنان در طول دوران خدمت و بازنشستگی ادامه داد: ۸۱ درصد وفاداری و داشتن حس خوب به ایران خودرو در بین کارکنان نشان از موفقیت در برنامه های توسعه منابع انسانی دارد و باید با برنامه ریزی در آینده این میزان از حس وفاداری افزایش یابد.

وی بر ایجاد وفاداری میان کارکنان شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی های فروش ایران خودرو نیز تاکید کرد و گفت: ارایه خدمات اخلاق مدارانه و شفافیت در حوزه‌های مختلف سبب موفقیت بیش‌تر در کسب و کار خواهد شد.

گفتنی است، در این نشست معاون توسعه منابع انسانی گروه صنعتی ایران خودرو، گزارشی از روند برنامه‌های این حوزه و دستاوردهای حاصله ارایه کرد.

در پایان این نشست نیز که در شرکت محورسازان برگزار شد، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و هیات همراه از خطوط تولید این شرکت بازید و از نزدیک در جریان روند تولید قرار گرفتند.

 

ایکوپرس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ayz7l