پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/18 06:51
اختصاصی شمانیوز// در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح شد؛
کد خبر: 22573

ارتقاء رتبه و افزایش تولید چادرملو علی‌رغم قطعی برق و گاز

بنابر اعلام مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، 27 هزار میلیارد تومان سود در سال ۱۴۰۰ حاصل شده است و 150 میلیارد تومان اعتبار برای مسئولیت اجتماعی اختصاص داده شد. همچنین یک شرکت سهامی عام پروژه برای تامین سرمایه‌گذاری برخی طرح‌ها از بازار سرمایه در حال تاسیس است.

به گزارش شمانیوز: مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت بیان کرد: رتبه شرکت در بازار سرمایه ارتقا پیدا کرده است و تولید چادرملو علی‌رغم قطعی برق و گاز رشد داشته است.

تقسیم ۱۵۹۰ ریال به ازای هر سهم سود

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با موضوع استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، تقسیم سود، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره و تعیین پاداش هیئت مدیره امروز برگزار شد. این مجمع باحضور ۸۳.۵ درصدی سهامداران و هیات رئیسه در جایگاه قانونی رسمیت یافت.

تقی‌زاده همچنین گفت: به زودی در خصوص تامین ذخایر شرکت خبرهای خوبی را به سهامداران اعلام خواهیم کرد. در این زمینه ۸ دستگاه حفاری خریداری شده و توافقاتی صورت گرفته که تا ۳۰ سال آینده شرکت به رشد خود ادامه دهد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه بیان کرد: به دلیل قطعی گاز در آهن اسفنجی ۸ درصد کاهش تولید داشته‌ایم. در حوزه شمش ۱ میلیون و ۵۰ هزار تن تولید شرکت ثبت شد و انشااله در صورت عدم قطعی برق به رقمی بالاتر دست خواهیم یافت.

وی گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در تولید شمش فولادی ۸.۴ درصد، آهن اسفنجی ۱۰.۸ درصد، گندله ۷.۶ درصد و کنسانتره ۲۲.۵ درصد سهم دارد.

تقی زاده افزود: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال با افزایش 30 درصدی فروش و همچنین رشد 2 درصدی تولید جاری نسبت به سال گذشته مواجه بوده است. همچنین ۵۷ درصد سود عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

تقی‌زاده عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ بازده سهم ما در بازار سرمایه بسیار مناسب بوده است و از مجمع تا مجمع بازده شرکت ۴۱ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به طرح‌های توسعه این شرکت گفت: در مورد طرح‌ها و برنامه‌های آتی شرکت در دورنمای سال جاری ۳ الی ۵ سال آینده، طرح‌های توسعه‌ای در حال برنامه‌ریزی و اجرا می‌باشد که شامل: طرح احداث کارخانه گندله‌سازی شماره ۲ با ظرفیت تولید سالیانه ۵ میلیون تن و با سرمایه‌گذاری حداقل برآوردی ۲۰۵ میلیون یورو در قالب درون شرکتی چارملو، طرح احداث مگامدول آهن اسفنجی با ظرفیت ۲.۲ میلیون تن در سال با مخارج سرمایه‌ای حداقل برآوردی ۱۶۰ میلیون یورو، احداث کارخانه اکسیژن با مخارج سرمایه‌ای حداقب برآوردی ۱۴ میلیون یورو، آماده سازی و انجام اکتشافات مقدماتی و تفضیلی و اجرای عملیات باطله‌برداری دستیابی به توده معدنی در معدن دی ۱۹ با مشارکت و همراهی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران است.

 وی افزود: طرح احداث ۲ واحد ۱۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی شرکت در منطقه بهاباد و اردکان، طرح احداث کارخانه تولید فروآلیاژ با سرمایه‌گذاری جداقل برآوردی ۴۶ میلیون یورو، طرح احداث کارخانه تولید انواع آجر نسوزها و اجرام نسوز کوره با ظرفیت ۱۴۰ هزار تن مواد اولیه فرآوری شده ۳۱۰ هزار تن و قطعات ویژه ۴۳ هزار قطعه در سال با سرمایه‌گذاری حداقل برآوردی ۱۹۰ میلیون یورو، مشارکت در حمل و نقل ریلی برای تایمن زیرساخت‌های حمل مواد اولیه و محصولات با سرمایه‌گذاری حداقل برآوردی ۵۳ میلیون یورو، کارخانه ممبران با ظرفیت تولید ۵۰ هزار عدد در سال با سرمایه‌گذاری حداقل برآوردی ۳۶ میلیون یورو، احداث کارخانه سرباره در مجتمع صنعتی، ابلاغ قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی و مشارکت در ایجاد واحدهای تولید کنسانتره، گندله، فولاد و آهن اسفنجی از جمله دیگر طرح‌های توسعه‌ای شرکت است.

گفتنی های مجمع کچاد؛

در پایان مجمع مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از مردم نجیب اردکان، بهاباد و یزد بخاطر حمایت ها و صبوری در مقابل برخی نارسایی ها تقدیر و تشکر کرد.

تاکید مهندس تقی زاده بر وظیفه دانستن حل مشکلات مناطق حوزه فعالیت شرکت و نگاه انسانی داشتن به نیازها و کمبودهای مناطق محروم در قالب عمل به ایفای مسئولیت اجتماعی در استان  یزد بود  که بخاطر این مواضع ، بارها مورد تشویق حاضران در جلسه مجمع قرار گرفت.

 همچنین مهندس تقی زاده مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو از سهامداران عمده و تمامی سهامداران حقیقی که همواره حامی طرح ها و برنامه های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بوده اند تقدیر و تشکر ویژه داشتند .

 

گفتنی است در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36eloz