پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/17 15:56
تبریزی در مراسم رونمایی از کتاب «۲۱ هفته بریز و بپاچ» بیان کرد:
کد خبر: 22517

در حوزه هنر و خلاقیت کتابهای زیادی را تالیف کرده ام که خوشبختانه مورد توجه شما مخاطبان قرار گرفته است

نویسنده مجموعه کتاب «بریز و بپاچ» و مدرس هنر و خلاقیت کودک و نوجوان گفت: در آیین رونمایی از هفتاد و نهمین کتابم در خدمت شما هستم؛ امروز برایم روز بزرگی است از این جهت که ماحصل ۳۱ سال تلاش قبلی من به شکل یک کتاب و به صورت یک مجموعه جدید که کاملا کاربردی و برای نیازهای خانواده ها و کودکان کشورمان است، طراحی، تولید و منتشر شده است.

مراسم رونمایی از کتاب «۲۱ هفته بریز و بپاچ» به قلم رضا تبریزی (وحید) و کارگاه والد – کودک ویژه پیش ‌دبستانی تا چهارم دبستان، عصر امروز پنجشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱، با حضور رضا تبریزی – نویسنده کتاب و محقق، پژوهشگر و مدرس هنر و خلاقیت کودک و نوجوان، مهری صفرزاده – گوینده و مجری، فرید شریعتی – نویسنده و گوینده، امیر قضاتی – مدیر پروژه پارکهای تفریحی بیلی، علی رزازی – مدیر اکوسیستم بیلی و جمعی از اصحاب رسانه، در محل شهر کتاب مرکزی برگزار شد.

رضا تبریزی، نویسنده، محقق، پژوهشگر و مدرس هنر و خلاقیت کودک و نوجوان

رضا تبریزی، نویسنده، محقق، پژوهشگر و مدرس هنر و خلاقیت کودک و نوجوان، در ابتدای مراسم رونمایی از مجموعه کتاب «بریز و بپاچ» گفت: در آیین رونمایی از هفتاد و نهمین کتابم در خدمت شما هستم. امروز برایم روز بزرگی است از این جهت که ماحصل ۳۱ سال تلاش قبلی من به شکل یک کتاب و به صورت یک مجموعه جدید که کاملا کاربردی و برای نیازهای خانواده ها و کودکان کشورمان است، طراحی، تولید و منتشر شده است.

وی ادامه داد: همانگونه که در جریان هستید، در ۳۱ سال گذشته در حوزه هنر و خلاقیت، کتابهای زیادی را تالیف کرده ام که خوشبخانه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته است.

این نویسنده، محقق، پژوهشگر و مدرس هنر و خلاقیت کودک و نوجوان، پیرامون کتابهای مهارتی که منتشر کرده است، بیان داشت: مهارت اولی که بیشتر شما عزیزان با کتابهای من آشنا بودید، مهارت زیبا نوشتن است که در قالب کتابهای زیبا نویسی، خوش خط شویم و از حرف تا سطر، از سال ۱۳۸۱ تا به امروز منتشر شده است و همیشه این مجموعه را مورد لطف و محبت خود قرار داده اید و مخاطبان زیادی، همچون دانش آموزان و آموزگاران از این کتابها استفاده کرده اند.

تبریزی ادامه داد: بخش دوم کار من همانگونه که در جریان هستید از سال ۱۳۸۸ اختصاص دارد به کار آموزش هنر و خلاقیت.

وی در ادامه سخنانش به چهار مهارت آموزشی خود پرداخت و گفت: مهارت اول؛ نوشتن یا همان زیبا نویسی و طراحی. مهارت دوم، رنگ آمیزی یا بحث تکنیک های نقاشی. مهارت سوم، تا کردن یا مهارت اوریگامی و مهارت چهارمی، مهارت هنری یا همان کار کاردستی که ما از آن در کتاب هایمان به عنوان بحث برش و حجم سازی یاد کرده ایم.

این نویسنده، محقق، پژوهشگر و مدرس هنر و خلاقیت کودک و نوجوان، در ادامه به مجموعه کارهایی که تا سال ۹۸ ادامه پیدا کرد، اشاره کرد و گفت: مجموعه کتابهای «ماهر شویم» را منتشر کردیم. مجموعه ۴۹ جلدی که تاکنون ۱۵ جلد آن منتشر شده است و در ادامه، سه مهارت فرد یا اجتماعی، مهارت های زندگی و مهارت های کارآفرینی را به آن اضافه کرده است. کاری که باعث شد که ما توانستیم ۷ مهارت را در ۷ سال و با هفت کتاب برای کودکان کشورمان منتشر کنیم.

تبریزی، بیان داشت: بخش مهمی که شاید بیشتر در خدمت شما هستیم، در خصوص مجموعه ای است تحت عنوان مجموعه «بریز و بپاچ» که امروز آیین رونمایی از آن است.

وی ادامه داد: این مجموعه به همراه کتابی که «بیست و یک هفته بریز و بپاچ» نام دارد، کار مهارت آموزی، برنامه ریزی و هدف گذاری را برای والدین و کودکان آغاز کرد به همراه ۲۱ فیلم که کمک می کند والدین هم آموزشهای مهارتی خودشان و هم بحث توسعه فردی و هم قوانین و شرایطی را که برای هدف گذاری و برنامه ریزی کودک شان لازم است را یاد می گیرد.

این مدرس هنر و خلاقیت کودک و نوجوان، در پایان سخنان خود تاکید کرد: آنچه کار بسته بریز و بپاچ را کاملا متمایز میکند و قطعا مورد توجه شما قرار می گیرد، این است که شما برای هر روز فرزندتان برنامه خواهید داشت و همچنین خودتان برنامه ریزی کردن را در متن زندگی تان یاد می گیرید و مهارت های که از قبل شاید با آنها آشنایی نداشتید در قالب یک مجله تصویری «بریز و بپاچ» آماده کرده ایم که در خدمت شما قرار خواهد گرفت.

مهری صفرزاده، گوینده و مجری

مهری صفرزاده، گوینده و مجری، در ادامه این مراسم گفت: خوشحال هستم که در نهایت مراسم رونمایی از کتاب جدید جناب آقای تبریزی اتفاق افتاد و برای من خیلی باعث افتخار بود که با ایشان در این مجموعه همکاری داشته ام و آن چیزی که در طول دوره همکاری برای این مجموعه، آموخته ام این است که خیلی از افراد فکر می کنند که پدر و مادر شدن یک اتفاق خیلی راحت و یک اتفاق بسیار آسان است که هر کسی می تواند یک پدر یا یک مادر خیلی خوبی باشد!

وی ادامه داد: اما در طول این مسیر، طبیعتا هر بار و هر روز با چالش های بسیار زیادی مواجه می شویم و این اتفاق، یعنی پرورش و تربیت کودکان مان را سخت می گیریم و برای خودمان این را سخت ترش می کنیم.

این گوینده و مجری افزود: اینجاست، والدین عزیز و والدینی که آگاه هستند و می خواهند به شکل بهتری در این زمینه عمل نمایند، می توانند با کمک از کتابها و آموزشهایی که جناب آقای تبریزی، با بیش از سه دهه فعالیت و تحقیق بدست آورده اند، مهارت ها به شکل موثری فرا گیرند.

صفرزاده، در پایان سخنان خود گفت: نکته بسیار مهمی که اینجا لازم است بیان نماینم این است که در این مجموعه، مهارتهای کاربردی و ضروری کودکان را در قالب سرگرمی و آموزش به آنها یاد می دهیم و تلاش می کنیم که کودکان ذره ذره عادت بکنند به انجام کارهای خوب و بتوانند در آینده بیشتر بدرخشند و موفق تر شوند و آن حس رضایت درونی شان، بیشتر شود.

فرید شریعتی، نویسنده و گوینده

فرید شریعتی، نویسنده و گوینده، در ادامه این مراسم گفت: بنده به شخصه افتخار این را داشتم که از پایان سال گذشته با جناب آقای تبریزی آشنا شوم و از بابت این آشنایی خیلی خوشحال هستم که در نهایت این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: من بر حسب زندگی، در یک خانواده فرهنگی و ادبی بزرگ شده ام و همیشه دغدغه آموزش و فرهنگ را داشته ام.

این نویسنده و گوینده، پیرامون شخصیت و توانایی تبریزی بیان داشت: بعد از مدتها، شاید یک شخص را دیدم با کلی ایده و کلی انرژی که در واقع یک خواست بسیار شدیدی برای آموزش داشتند.

شریعتی، افزود: بخش زیادی از آن، منهای شخصیت و منهای دانش، بر می گردد به تجربه فراوان و تجربه دو یا سه دهه ایشان که من فکر می کنم خیلی متمرکز بوده و حاصلش را هم طی سالها مخاطبانی که آثار وی را در قالب های گوناگون دنبال کرده اند، به خوبی دیده اند؛ حالا چه کتاب بوده و چه کارگاههایی عالی که خود ایشان برگزار کرده اند.

وی در ادامه گفت: امروز شاید به مدد تکنولوژی و سرعت بالایی که جهان رو به حرکت دارد، این فرصت مهیا شده و جناب آقای تبریزی هم از این فرصت به خوبی بهترین استفاده را می کنند که رسالتی را برای خودشان تعریف کرده اند را علنی تر جلوه بدهند.

این نویسنده و گوینده، افزود: من از این بابت بسیار خرسندم و منهای از این پکیج که قطعا مخاطبانشان و عزیزانشان بهتر از من می شناسند، پکیج ها و جریانات دیگری هم بی شک پشتش خواهد بود و هست و در نهایت بسیار خوشحال هستم که به عنوان یک عضو بسیار کوچکی، ولی شاید موثر با این پروژه در کنار ایشان بوده ام و افتخار همکاری داشته ام.

بنا به این گزارش، همزمان با مراسم رونمایی، کارگاه والد- کودک ویژه پیش‌دبستانی تا چهارم دبستان نیز با حضور نویسنده کتاب «۲۱ هفته بریز و بپاچ»، مدرس زیبانویسی، هنر و خلاقیت برگزار شد.

دفتر هدف‌ گذاری، برنامه ‌ریزی و مهارت‌آموزی «۲۱ هفته بریز و بپاچ»، نخستین کتاب مشترک والد و کودک، مشابه یک پلنر و بولت ژورنال و شامل ۴ جلد کتاب و بیش از ۴۰۰ دقیقه فیلم آموزشی است. این مجموعه، ۲۱ هفته از زندگی یک خانواده را در سایه آموزش‌های ضروری خود قرار داده است و مطابق برنامه جامع موفقیت کودک و نوجوان، سبک زندگی جدیدی را برای تابستان امسال معرفی می‌کند.

رضا تبریزی (وحید)

از رضا تبریزی (وحید) پیش از این کتاب‌هایی چون «آموزش تصویری کتاب هنر دبستان» (پنج جلدی)، مجموعه کتاب‌های «زیبا بنویسیم» (آموزش خط تحریری)، «آموزش و تمرین خوشنویسی خط نستعلیق تحریری از حرف تا سطر» و… منتشر شده است. این مدرس هنر، خلاقیت و زیبا نویسی، در طول ۳۱ سال اقدام به تالیف ۷۹ عنوان کتاب کرده است.

گفتنی است در پایان مراسم رونمایی کتاب «۲۱ هفته بریز و بپاچ» به قلم رضا تبریزی (وحید)، از کتاب جدید این نویسنده پرده برداری شد و سپس حاضرین و مهمانان گرامی، به اتفاق هم عکس یادگاری انداختند.

 

پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qazd9