پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/15 09:44
در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد ماکو صورت گرفت:
کد خبر: 22446

رسیدگی به مشکلات ۱۵ واحد تولیدی منطقه آزاد ماکو

در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد ماکو، به مشکلات و مسائل ۱۵ واحد تولیدی منطقه رسیدگی شد.

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد ماکو با حضور جواد کرمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، محسن حافظی فر معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو و مسؤلین ادارات مرتبط برگزار شد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی به تقویت اعتماد بین تولیدکنندگان و حاکمیت تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات این واحدهای تولیدی یعنی رفع مشکلات مردم که ولی نعمتان مسئولینند می باشد.

جواد کرمی با تاکید بر ضرورت حمایت از فعالیت واحدهای تولیدی صنعتی منطقه افزود: باید ضمن اجرای دقیق قانون رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، با تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی استان، زمینه تقویت تولید و  ایجاد اشتغال را بیش از پیش فراهم کنیم.

شایان ذکر است در این جلسه مشکلات تسهیلات، مالیات بر ارزش افزوده و مسائل مریوط به تامین اجتماعی شرکت ویستا آسان پوش،‌ مشکلات بانکی واحد تولیدی فراز آریا صبا و مشکلات مسدودی حساب های شرکت آساگروه به دلیل عدم رفع تعهد ارزی  مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مسائل واحد تولیدی بتادنت نیز اعم از داوری دانش بنیان و محدودیت و مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات و تسهیلات بانکی این واحد نیز مورد بررس قرار گرفت.

مشکلات تامین مواد اولیه وارداتی و تامین شکر از منابع داخلی شرکت آیناز ماکو ( قهوه ماگوش) و مشکلات مالیاتی شرکت گونش کتان و مشکلات شرکت های مهام پیشرو ملل ،‌ واحد تولیدی آذراقلام خمیربازی، شرکت ارکان خوان، دومان صنعت و زمردی نیز که عمدتا مشکلات بانکی و تسهیلات بود، بررسی و برای رفع مشکلات آن تصمیم گیری صورت گرفت.

در این جلسه مشکلات مربوط به واردات ماشین آلات و دستگاه های سنگین معدنی و کشاورزی منطبق بر رویه های مناطق آزاد و مسائل مرتبط با محیط زیست واحدهای معدنی مورد بررسی قرار گرفت.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8bla