پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/13 05:59
علی موسی الرضا در آیین گرامیداشت سالگرد تأسیس بیمه اتکایی امین:
کد خبر: 22256

اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری شرکت های بیمه امری حیاتی است

علی موسی الرضا در آیین گرامیداشت نوزدهمین سالگرد تأسیس بیمه اتکایی امین از اهمیت تاسیس این شرکت گفت.

وی در ابتدای اظهارات خود با مرور خاطرات و نحوه آغاز به کار این شرکت عنوان کرد: آقای دکتر محمدمهدی علوی طرح تاسیس بیمه اتکایی امین را ارائه دادند و این شرکت با همت چهار شرکت بیمه ایران، آسیا، البرز و دانا تأسیس شد. وی در ادامه افزود: این شرکت اولین شرکت بیمه غیردولتی در صنعت بیمه بود تاسیس شد و باعث خوشحالی است که شرکتی که حدود دو دهه از تاسیس آن گذشته اکنون در وضعیت مطلوب و با ثباتی قرار دارد.

موسی الرضا ادامه داد: امروز روزی است که کشور به صنعت بیمه و صنعت بیمه به بیمه اتکایی نیاز فراوان دارد. در این زمینه بیمه اتکایی امین نقش مهمی می تواند ایفا کند. به ویژه اگر در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی، بیمه های مستقیم پشت شان به بیمه اتکایی گرم باشد، کارهای بزرگی را می توان انجام داد.

وی در ادامه خواستار اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری شرکت های بیمه شد و خاطرنشان کرد: آیین نامه سرمایه گذاری صنعت بیمه  طوری طراحی شده که اکثر دارایی های شرکت های بیمه به صورت نقد در بانک ها سپرده می شود. در این وضعیت، وقتی تورم اوج می گیرد، سرمایه شرکت های بیمه آب می رود، پس اصلاح آیین امری حیاتی است. موسی الرضا در ادامه اضافه کرد: آیین نامه باید به شکلی اصلاح شود که بیمه مرکزی یک پروژه دارای توجیه اقتصادی کامل را بررسی و شناسایی کند و به شرکتهای بیمه ارائه کند و مقداری از سرمایه های آن ها را وارد پروژه هایی مانند پتروشیمی و صنایع دیگر نماید. با چنین طرحی دارایی شرکت های بیمه حفظ می شود. بدیهی است، با افزایش دارایی شرکت های بیمه پشتوانه آن ها محکم تر خواهد شد و به تبع آن اعتبار جهانی آن ها نیز بالاتر خواهد رفت.

گفتنی است؛ در مراسم سالگرد تأسیس بیمه اتکایی امین از علی موسی الرضا به عنوان یکی از بازماندگان حادثه هفتم تیر 1360 و پیشکسوت صنعت بیمه تجلیل شد.

 

روابط عمومی بیمه اتکایی امین


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ek5np