پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/09 14:34
یادداشت معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو به مناسبت روز صنعت و معدن؛
کد خبر: 22019

راهبری در مسیر توسعه متوازن

وجیه اله جعفری معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو در پیامی روز صنعت و معدن را به فعالان و پیشگامان عرصه تولید تبریک گفت.

در پیام وجیه الله جعفری آمده است:

روز صنعت و معدن مجالی برای پاسداشت مقام ارکان عرصه تولید است. کشورمان امروز مرهون تلاش ستودنی صنعتکاران و معدنکاران در شرایط ویژه اقتصادی است و به طور حتم استقلال صنعتی کشور، هدفی است که همواره در ذهن مسئولان، کارآفرینان و نیروی کار است. در این راستا برای تحقق این مهم، رونق تولید با اتکا به توان داخل موجب شد تا شاهد دستاوردهای مثال زدنی در حوزه معدن و صنایع معدنی باشیم.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان بسترساز، تسهیل گر توسعه و راهبر استراتژی تولید رقابت پذیر زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی، "توسعه پایدار" را اولویت قرار داده و در این زمینه با برنامه ریزی، راهبری و هدایت سرمایه گذاری های عظیم در بخش های زیرساخت و اکتشاف، در حال ایفای نقش توسعه ای است.

ایمیدرو در اجرای ماموریت های خود، کمک به توسعه متوازن و محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار مستعد معدنی را در شمار برنامه های اولویت دار خود قرار داده که احداث جاده دسترسی و برق رسانی به معادن از جمله آن ها است.

در حوزه زیرساخت اقدامات برجسته ای با راهبری ایمیدرو صورت گرفته است. برنامه احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه در چارچوب تفاهم نامه با وزارت نیرو (قابل افزایش تا 12 هزار مگاوات برق) جهت تامین و تولید برق پایدار معدن و صنایع معدنی و اجرای سه خط انتقال آب به استان های اصفهان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان با هدف تامین آب بخش معدن و صنایع معدنی از جمله ابَرپروژه های کشور در حوزه زیربناهای صنعت و معدن محسوب می شود.

همچنین جهت بهبود حمل ونقل ریلی، جاده ای و دریایی، همکاری با وزارت راه مورد توجه قرار گرفته است.

از سوی دیگر، توسعه اکتشافات از دیگر سیاست های ایمیدرو طی سال های گذشته، حال و آینده است که بر اساس آن اکتشاف پهنه ها در فازهای شناسایی و پی جویی در استان های مختلف کشور اجرایی شده است. در این زمینه طی 10 سال گذشته یک میلیون و 450 هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده که مجموع هزینه ایمیدرو در حوزه اکتشاف بالغ بر 1455 میلیارد تومان بوده است.

ظرفیت سازی در زنجیره ارزش محصولات، بومی سازی 570 میلیون دلار قطعات و تجهیزات با همکاری شرکت ها، افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به منظور احیای معادن، راهبری استراتژی تشکیل شرکت های سهامی عام پروژه به منظور تامین مالی طرح ها، جذب نقدینگی بخش خصوصی در اجرای طرح ها و... بخشی از اقدامات ایمیدرو در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

به طور حتم موفقیت های بدست آمده حاصل تلاش تمامی فعالان و ارکان بخش معدن و صنایع معدنی است و اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ ایمیدرو فرصت را مغتنم شمرده و از همه کارکنان سخت کوش این حوزه که برای اعتلای کشور و شکوفایی بخش صنعت و معدن از هیچ کوششی دریغ نمی کنند، کمال تشکر را دارم. روز صنعت و معدن بر عزیزان تلاشگر نظام تولید و پیام آوران خود کفایی، مبارک باد.

 

روابط عمومی ایمیدرو


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4v58dn