یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/09 02:10
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با مدیرکل گمرکات هرمزگان مطرح کرد؛
کد خبر: 21995

ساماندهی فرآیندها برای توسعه صادرات میگو و ماهی خشک از قشم

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در قشم ظرفیت های خوبی در حوزه محصولات شیلاتی بویژه میگو و ماهی خشک وجود دارد که با ساماندهی برخی فرآیندها می توان برای صادرات بیشتر آنها برنامه ریزی کرد.

افشار فتح الهی در دیدار با مدیرکل گمرکات هرمزگان و بندر شهید رجایی و رییس گمرک ایران در قشم، اظهار کرد: همراهی و هماهنگی میان بخش های مختلف در حوزه های اقتصادی می تواند زمینه ساز رونق و بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش رضایتمندی فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و مردم باشد.

وی ادامه داد: امروز و با وجود تحریم های غیرقانونی دشمنان، مهمترین مساله کشور موضوعات اقتصادی است که با هم افزایی و تعامل میان بخش ها می توانیم شرایط را برای حضور سرمایه گذاران و فعالیت در عرصه های مختلف اقتصادی تسهیل کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: از سال های دور قشم دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه محصولات شیلاتی بوده است و با ساماندهی برخی فرآیندها می توان برای صادرات محصولات شیلاتی بویژه میگو و ماهی خشک برنامه ریزی کرد.

به گفته فتح الهی؛ در حوزه شرکت های دانش بنیان فعال در منطقه آزاد قشم نیز نیازمند ساز و کار مشخصی جهت حمایت از فعالیت ها و تسهیل شرایط فعالیت آنها هستیم.

وی تصریح کرد: با هماهنگی میان سازمان منطقه آزاد قشم و گمرک و کاهش برخی فرآیندهای اضافی، شاهد تسریع و بهبود کیفیت خدمات رسانی به مردم خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: اگر ناهماهنگی در فعالیت های میان دستگاه ها ایجاد شود، این مردم هستند که ضرر خواهند کرد و این موضوع در دولت مردمی آیت الله رییسی زیبنده نخواهد بود.

براساس این گزارش، حسین سعیدی، مدیرکل گمرکات هرمزگان و بندر شهید رجایی نیز در این جلسه گفت: تجربه همکاری و همراهی میان گمرک و سازمان منطقه آزاد قشم و سایر دستگاه ها در تعطیلات ابتدای سال جدید موجب شد تا خدمات رسانی خوبی همراه با رضایت گردشگران نوروزی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه هماهنگی خوبی میان مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم و گمرک وجود دارد که موجب شده تا شاهد بهبود وضعیت خدمات رسانی و زمینه ساز رونق تجارت در این منطقه باشیم.

مدیرکل گمرکات هرمزگان اضافه کرد: مزیت ها و مشوق های خوبی برای واحدهای دانش بنیان از سوی گمرک جهت واردات و تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز تولید و همچنین برای تسهیل صادرات محصولات آنها پیش بینی شده است.

به گفته سعیدی؛ حوزه شیلات در جزیره قشم بستری مناسب است که باید با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی با سایر بخش ها برای بهبود وضعیت صادرات آن اقدام کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم با افزایش هماهنگی و همکاری با سایر دستگاه ها زمینه افزایش رضایتمندی فعالان اقتصادی و مردم را فراهم کنیم.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9doz