جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/04 09:45
وزیر اقتصاد خبر داد:
کد خبر: 21663

تخصیص ٣٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک صادرات ایران برای بازنشستگان کشوری

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تخصیص ٣٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ترجیحی بانک صادرات ایران برای پرداخت به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.

سید احسان خاندوزی در حاشیه نشست نخستین هم‌اندیشی مدیران ستاد و صف بانک صادرات ایران در سال ١٤٠١ با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، افزود: بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری بخش مهمی از بازنشستگان کشور هستند که از بانک صادرات ایران خدمات خود را دریافت می‌کنند. با توجه به نیاز آنها، با موافقت مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران مبلغ ٧ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه توسط بانک بدون دریافت ضامن برای پرداخت به آنها اختصاص یافته است. همچنین مبلغ ٢٣ هزار میلیارد ریال وام مرابحه با نرخ سود شش درصد و بدون ضامن توسط این بانک برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری تخصیص خواهد یافت.

خاندوزی بازپرداخت سود مازاد دریافتی از تسهیلات‌گیرندگان طبق بخشنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تشکیل کارگروه خدمات ارزی به منظور کمک به صادرات و بازرگانی مورد تاکید وزارت امور اقتصادی و دارایی است که با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نظام بانکی از جمله بانک صادرات ایران انجام خواهد پذیرفت.

وی افزود: با انجام گفتگو‌های سازنده و در راستای اهداف و اولویت‌های دولت، اولویت‌های سال ١٤٠١ بانک صادرات ایران برای جهت‌گیری‌های لازم برای اصلاح تدابیر اقتصادی و شاخص‌های عملکردی صورت گرفته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان تاکید کرد: یکی از سیاست‌های جدی دولت دسترسی به تسهیلات خرد از طریق اعتبارسنجی بدون وثایق و ضامنین است که پرداخت آن در نظام بانکی آغاز شده است و همچنان اقدامات نظارتی در زمینه پیشبرد بهتر، دسترسی سریع‌تر و ایجاد رضایتمندی گسترده‌تر ادامه دارد. مدیران عامل بانک‌ها نیز با جدیت و مطالبه‌گری به منظور اجرای قانون و دسترسی عام مردم به تسهیلات خرد به وظیفه نظارتی خود ادامه خواهند داد.

 

روابط‌عمومی بانک صادرات ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oarjv