پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/01 06:10
در همایش علمی فرصت‌ها و چالش‌های استان خوزستان در تحقق شعار سال ۱۴۰۱؛
کد خبر: 21495

مقاله الکترود گرافیتی،چالش مهم صنعت فولاد از سوی شرکت فولاد خوزستان ارائه شد

همزمان با سالروز شهادت دکتر چمران همایش علمی فرصت‌ها و چالش‌های استان خوزستان در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ از سوی سپاه حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد.

در مجموع۶ مقاله از مجموعه مقالات ارائه شده فولاد خوزستان از سوی داوران پذیرفته شده و مقاله الکترود گرافیتی، چالش مهم صنعت فولاد، از سوی داوران به نمایندگی مقالات شرکت فولاد خوزستان ارائه حضوری گردید

 

همایش یادشده با حضور دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج)، رضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از اساتید و نخبگان صنعتی و دانشگاهی استان خوزستان انجام شد.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور: در جنگ اقتصادی، همراهی مردم برای جهش و قیام اقتصادی مورد نیاز است

 

دکتر محسن رضایی در این همایش اظهار داشت: داستان ملت ایران در ۳۰۰ سال اخیر، پر از درد و رنج است. در این مدت قهرمانان ملی با تلاش برای یافتن مبدا تاریخی، سعی نمودند که دوباره ایران را به قدرت منطقه تبدیل نمایند. شهید چمران دانشمند زمان خود و نمونه یک عارف مجاهد بود.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور اذعان داشت: تلاش دنیا این است که سنگ بنای اقتصادی در ایران گذاشته نشود و در طول تاریخ با سرکوب کردن: نوآوری، خلاقیت، ابتکار، سعی در از بین بردن اعتماد به نفس در جامعه ایرانی داشتند.

 

رضایی تصریح کرد: در استان خوزستان، همان‌گونه که تراکم چالش‌ها وجود دارد، تراکم فرصت‌ها نیز به خوبی مشهود است. تجارت و تولید می‌تواند دو برابر کشور‌های دیگر برای ما ایجاد ثروت کند و خوزستان در این موضوع سرآمد است. خوزستان با قرار گرفتن در شمال غرب خلیج فارس که بخش مهمی از تجارت دنیا است، از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مهمی برخوردار است.

 

رضایی ادامه داد: تسهیل‌گری اقتصادی، یکی از نیازهای شدید شهرهای استان خوزستان است. با تشکیل کارگروه‌های تسهیل‌گر، می‌توان مشکلات کسب و کار و مشاغل خُرد در استان را برطرف نمود.

 

وی افزود: مهم ترین وظیفه‌ی دولت مردمی حضور در بین مردم و سفر به استان‌ها است. همراهی دولت با مردم مهم است، اما مهم‌تر از آن همراه‌سازی مردم در یک جهش و قیام اقتصادی است.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان: شعار سال در تمامی حوزه‌ها قابلیت اجرایی دارد

 

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، گفت: تلاش‌های انجام شده منجر به برگزاری همایشی در راستای تحقق شعار سال و متناسب با استان خوزستان شد. ایران اسلامی زمانی مورد حمله قرار گرفت که در شرایط سختی بود و امام خمینی (ره) فرمان ایستادن در برابر متجاوز را صادر نمود و فرمودند که دزدی به خانه آمده و سنگی انداخته؛ با این مضمون، باید محکم در برابر متجاوز ایستاد.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: در سال ۱۳۲۰ رضاشاه، زمان حمله متفقین به ایران، هیچ مقاومتی در برابر آن‌ها نمی‌کند و به متجاوزان پناه می‌برد. آن‌هایی که امروز می‌گویند رضاشاه روحت شاد، به جای آن باید نام چمران و چمرانی‌ها را ببرند و باید حواس‌شان باشد که چه می‌گویند.

 

وی افزود: شعار سال موضوعی است که به همه ما در حوزه‌های نظامی، صنعتی و علمی برمی‌گردد. یکی از مصائب کشور ما امروز موضوع ارتباط بین دانشگاه و صنایع است.

 

شاهوارپور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: باید کشورهای اسلامی از لحاظ علم و فناوری پیشرفت کنند. غرب و آمریکا با تکیه بر علم توانستند بر کشورهای دنیا مسلط شوند.

 

محمد راضی جلالی رئیس پارک علم‌ و فنآوری خوزستان در این‌ مراسم با اشاره به شعار سال گفت: این همایش در چند محور اصلی: انرژی، کشاورزی، دامپروری و شیلات، صنعت، معدن و تجارت و محیط زیست بهداشت و سلامت برگزار شد. ۲۹۰ اثر به دبیرخانه ارسال گردید، که پس از داوری ۸۰ اثر پذیرفته شد. در نظر داریم، این آثار در کتابی گرد‌آوری شده و در اختیار عموم قرار گیرد.

 

در ادامه امین نیکخو فرمانده پایگاه مقاومت بسیج علمی پژوهشی شرکت فولاد خوزستان در ارائه مقاله خود، با اشاره به استفاده از کک سوزنی که از سال ۱۹۷۵ که در دنیا ساخته شده،‌ گفت: ساخت کک سوزنی به خاطر تحمل حرارتی، خوردگی و ضربه خوری بالا، بسیار به صرفه است. ساخت کک سوزنی در داخل کشور با یک سوم هزینه انجام و خنثی کردن تحریم‌های فولادی آمریکا را در پی خواهد داشت. این محصول در صنایع آلومینیوم سازی و کلاهک موشکی قابل استفاده است.

 

 وی افزود: در ایران دو پژوهشکده در حوزه ساخت کک سوزنی فعالیت دارند. با دستیابی به کک سوزنی، نیاز به ساخت یک کارخانه الکترود گرافیتی نیز احساس می شود و می توان با همت بلند و تلاش جوانان به این مهم دست یافت.

 

بر پایه این گزارش، مقاله ارائه شده از سوی فولاد خوزستان، جزو ۹ مقاله برتر همایش قرار گرفت.

 

همچنین با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان، معاون اقتصادی استاندار خوزستان و فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) استان خوزستان از کتاب چکیده مقالات همایش رونمایی شد.

 

کامران طاهر مدیر تحقیقات تکنولوژی و بهینه سازی در گفت گو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: در این همایش ۱۶ مقاله از متخصصان مدیریت تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی و ۲ مقاله از سایر مدیریت‌های شرکت فولاد خوزستان در فرصتی ۳ روزه و با تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت به همایش ارائه شد.

 

وی افزود: از میان مقاله‌های ارائه شده، ۶ مقاله با عنوان‌های ( تولید کک سوزنی کلسیته در صنعت فولاد، نوشته علی بدوی، آینده سبز صنعت فولاد با انرژی های تجدیدپذیر در شرکت فولاد خوزستان، نوشته پروانه پیرمرادی، بررسی کک سوزنی مبتنی بر زغال‌سنگ، نوشته حسین علی یارناغون ، بررسی روند اثرات فلزات سنگین بر منابع آبی استان خوزستان، نوشته‌ی رویا منجزی، بررسی چشم انداز وضعیت گاز و تاثیر آن در شرکت فولاد خوزستان، نوشته‌ی صادق میرمهدی و الکترود گرافیتی، چالش مهم صنعت فولاد؛ نوشته امین نیکخو از سوی دبیرخانه پذیرفته شد که مقاله الکترود گرافیتی، چالش مهم صنعت فولاد؛ نوشته امین نیکخو از سوی شرکت فولاد خوزستان در این همایش ارائه شد.

 

گفتنی است، در همایش یادشده که روز سه شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سالن شهید مطهری دانشکده علوم، واقع در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، کامران طاهر، جعفر جنامی‌نیا، محمود اکابر، حسین علی یارناغون، علی بدوی، امین نیکخو، پروانه پیرمرادی و رویا منجزی به نمایندگی از شرکت فولاد خوزستان حضور داشتند.

 

روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9eja