دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/31 09:25
رئیس کل بانک مرکزی:
کد خبر: 21450

تسویه بدهی شهرداری‌ها به بانک شهر تسریع می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: شهرداری‌ها مطالبات متعددی از دولت دارند که مقرر شد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و محوریت کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موضوعات پیگیری شود.

علی صالح آبادی در تشریح نشست مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی و مجمع شهرداران کلان‌شهرها که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: دستورکار این نشست، با حضور شهردار تهران و شهرداران کلان‌شهرها در زمینه تامین مالی شهرداری‌ها بود، یکی از بانک‌هایی که در خصوص تامین مالی شهرداری‌ها کمک می‌کند بانک شهر است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها مطالبات متعددی از دولت دارند که مقرر شد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و محوریت کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موضوعات پیگیری شود، عنوان کرد: مطالبات شهرداری‌ها از دولت باید به نحوی تادیه شود که بتوانند بدهی‌ها را با بانک شهر تسریع و تسویه کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مباحث مطرح شده در خصوص املاک و اموالی بود که شهرداری‌ها می‌توانند در اختیار بانک شهر قرار دهند تا این بانک آنها را در بازار به منظور تامین مالی عرضه کند، افزود: در این خصوص نیز مقرر شد تعامل شهرداری‌ها با بانک شهر برای نقد شدن دارایی‌ها صورت بگیرد.

صالح آبادی با بیان اینکه در زمینه افزایش سرمایه بانک شهر نیز شهرداری‌ها متعهد شدند ۳ هزار میلیارد تومان بابت افزایش سرمایه به این بانک پرداخت کنند، گفت: برخی ضوابط و مقررات نیز وجود دارد که باید در شورای پول و اعتبار در جهت تسهیل فعالیت شهرداری‌ها در نظام بانکی کشور مطرح شود.

 

ایبِنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qpzn