پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/31 07:27
رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:
کد خبر: 21418

لزوم ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قشم

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر لزوم ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور افزایش رفاه شهروندان در قشم تاکید کرد.

افشار فتح‌الهی در نشست با شرکت‌های تاکسیرانی جزیره پس از شنیدن چالش‌ها و درخواست‌های این صنف، گفت: در سال‌های گذشته هیچ برنامه‌ریزی برای ارتقای وضعیت حمل و نقل قشم انجام نشده و قانون ممنوعیت واردات خودرو نیز موجب شده این ناوگان هم اکنون در وضعیت نامناسبی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ممنوعیت واردات خودرو در مناطق آزاد برخلاف قوانین و روح این مناطق است و پس از اصلاح قانون در هفته‌های پیش‌رو اولویت نخست ما در منطقه آزاد قشم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است.

فتح‌الهی همچنین با تاکید بر راه‌اندازی خط ویژه قشم – باسعیدو، افزود: امروز راه‌اندازی مسیر حمل و نقل عمومی از قشم تا غربی‌ترین روستاهای غرب جزیره یکی از مطالبات جدی مردم است.

وی با اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم از راه‌اندازی این مسیر از شرکت‌های تاکسیرانی که مجوز و امکان قانونی برای حل این موضوع دارند درخواست کرد هرچه زودتر در این خصوص اقدام کنند.

بنابراین گزارش، تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت‌های تاکسیرانی، اختصاص تسهیلات بانکی، را‎ه‌اندازی مرکز متمرکز دفاتر شرکت‌ها، راه‌اندازی ایستگاه‌های تاکسی و حل مشکلات نوسازی تاکسی‌ها از مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد.

 

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ra58w