پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/28 05:53
قابلیت جدید گوگل برای کاربران اندروید وiOS ؛
کد خبر: 9867

چت‌ ویدیویی"Google Meet" بزودی در Gmail app + آموزش

سرویس چت ویدیویی گوگل با نام " Meet" به زودی از طریق Gmail app درگوشیهای اندروید و iOS دردسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سی‌نت، این روزها شیوع ویروس کرونا که با خانه‌نشینی  مردم سراسر دنیا همراه بوده فرصتی را در اختیار غولهای تکنولوزی جهان قرار داده تا با ارائه اپلیکیشنهای مختلف به منظور ارتباطهای تصویری کاربران، به رقابت تنگاتنگ با یکدیگر بپردازند.

گوگل نیز به لطف کووید-19، بالاخره پس از سال‌ها، چندی پیش در ماه آوریل با عرضه گوگل میت(Google Meet)، به طور جدی وارد رقابت در عرصه تماس‌های ویدیویی با نرم افزارهای پرطرفداری مانند زوم (Zoom) شد تا بتواند سهمی‌ از هزاران ساعت ارتباط ویدیویی کاربران در این روزها را به خود اختصاص دهد.

این ویژگی جدید گوگل که شامل زمان نامحدود تماس و اشتراک گذاری صفحه با کاربران است به دلیل سرعت در برگزاری کنفرانس ویدیویی و البته امنیت بالا، انتخاب بهتری نسبت به زوم خواهد بود زیرا تماس‌های "گوگل میت" به صورت سرتاسری رمزگذاری می‌شوند؛ ویژگی امنیتی که زوم از آن محروم است. اما اگر به ویژگی‌های بیشتری مانند امکان ضبط جلسات، بی‌صدا کردن افراد حاضر در تماس، اشتراک اسناد و نمایشگر خود، استفاده از وایت‌برد یا تصاویر پس زمینه مجازی و قابلیت‌های بیشتر نیاز دارید، باید سراغ زوم بروید.

 

ویژگی جدید Google Meet به زودی در دسترس عموم کاربران

اگر شما جزو میلیون ها نفری هستید که برای برقراری ارتباطات تصویری در دوران قرنطینه خانگی از برنامه "گوگل میت" استفاده می کنید خبر خوشی برایتان داریم: شما هم اکنون می توانید مستقیما از طریق برنامه جیمیل (Gmail app) درگوشیهای  اندروید و iOS به برنامه میت دسترسی داشته و تماسهای ویدیویی خود را آسانتر کنید.

همچنین می توانید در مرورگر وب خود، میت را در صفحه Gmail پیدا و از آن برای تماسهای تصویری استفاده کنید ، البته راه اندازی میت از طریق نرم‌افزار، کار شما را آسانتر خواهد کرد؛ بر اساس پست وبلاگی گوگل که روز سه‌شنبه منتشر شد میت به زودی طی هفته های آینده در Gmail app در دسترس خواهد بود.

گفتنی است با سرویس‌ گوگل میت می توانید با حداکثر ۱۰۰ کاربر دیگر کنفرانس ویدیویی برگزار کنید که برای مدت زمان محدودی این قابلیت رایگان است. همچنین می‌توانید نمایشگر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، لایوت را تغییر دهید، میکروفن کاربران را خاموش کنید و همچنین پیام‌های متنی یا اسناد را در محیط چت به اشتراک بگذارید.

 

 

نحوه استفاده از Google Meet از طریق تلفن همراه

1. برنامه Gmail را باز کنید.

2. بر روی گزینه meet  در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.

3. برای شروع فوری جلسه، روی گزینه Start a meeting ضربه بزنید؛ یک لینک جلسه برای به اشتراک گذاشتن یا برنامه ریزی زمان جلسه در تقویم دریافت می کنید.

4- پس از ساخت تماس، لینک آن را در اختیار کاربران موردنظر خود قرار دهید تا پس از ورود به حساب گوگل خود، به تماس اضافه شوند.

5- با کلیک روی Join with a code و سپس دریافت یک کد، می توانید به جلساتی که با شما به اشتراک گذاشته می شود وارد شوید.

 

download

منبع:شمانیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vozz3