پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/10 03:30
کد خبر: 9519

بازداشت عامل حمله مجازی به نماینده سابق مجلس + عکس متهم

فرد هتاک که به یکی از نمایندگان سابق شهرستان‌های بویراحمد و دنا در فضای مجازی توهین کرده بود شناسایی و دستگیر شد

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه‌های‌‌ اجتماعی اقدام به توهین و انتشار فیلم علیه نمایند گان سابق شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ روح الله شهبازی‌پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی انتشار کلیپ تصویری توهین‌آمیز بر علیه یکی از نمایندگان سابق شهرستان‌های بویراحمد، موضوع پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 

 

دستگیری هتاک فضای مجازی در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ شهبازی‌پور گفت: پس از انجام اقدامات تخصصی پلیسی در خصوص این موضوع، فردی که مرتکب این عمل شده بود شناسایی و پس از اینکه حدود چندین ماه نیز متواری بود با تلاش مامورین این پلیس و با هماهنگی مقام محترم قضایی در شهر یاسوج دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردید.

سرهنگ شهبازی‌پور با بیان اینکه توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم است، گفت: افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ در این فضاها توهین به افراد از شایع‌ترین جرایم بوده که مطابق قانون‌، جرم بوده و دارای مجازات می‌باشد. بنابراین با توجه به نوع توهین‌، مجازات آن نیز متفاوت است و پیگیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

هتاک فضای مجازی به دام افتاد

سرهنگ شهبازی‌پور یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

 

 

منبع: رکنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vwk62