جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/28 05:57
کد خبر: 9309

سفر به این ۳ استان ممنوع شد / وضعیت قرمر

اکثر شهرهای استان لرستان در وضعیت قرمز و زرد قرار دارند و وضعیت سفید وجود ندارد.

 این روزها تعداد مبتلایان آذربایجان شرقی به ویروس کرونا در آستانه رسیدن به ۷۰۰۰ نفر است و این استان را در کنار لرستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار داد و خوزستان نیز همچنان در صدر افزایش ابتلا و در وضعیت قرمز قرار دارد.

 

رسیدن تعداد مبتلایان به هفت هزار نفر، زنگ خطری برای استان است چراکه بر اساس میزان جمعیت، ابتلا به ازای هر ۱۰ هزار جمعیت به عدد قابل توجه نزدیک به ۴۰ نفر رسیده و امکان ابتلای تصاعدی در صورت عدم مراعات افزایش یافته است.

 

 

کرونا در ۳ استان کشور به وضعیت هشدار رسید / خوزستان همچنان قرمز

محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی نیز در مورد افزایش شمار مبتلایان کرونا و قرار گرفتن این استان در وضعیت هشدار گفت: هر روز ما نمونه گیری می‌کنیم که با افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا، کشف مبتلایان هم بیشتر شده است. دیروز و امروز ۲۷۷ نفر مبتلا به کرونا در استان به ثبت رسیده است. در این آزمایشات دو روز گذشته، بیش از ۳۰ درصد افرادی که از آنها نمونه گیری صورت گرفته، نتیجه کرونا مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با انتقاد از عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی از سوی مردم و استفاده نادرست از ماسک خاطرنشان کرد: در سطح شهر مشاهده می‌کنیم که استفاده از ماسک یا صورت نمی‌گیرد یا در صورت استفاده، غلط استفاده می‌شود چراکه موقع صحبت کردن ماسک را پایین می‌کشیم در حالی که این اقدام، در صورت آلوده بودن دست به ابتلای به کرونا منجر می‌شود.

سیدموسی خادمی استاندار لرستان نیز در رابطه با وضعیت ویروس کرونا در لرستان گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون تعداد مبتلایان استان دو برابر شده به طوری که در برخی از شهرستان‌های استان ۲.۵ تا ۲.۶ برابر رشد پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: دلیل اصلی افزایش آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اجرای طرح بیماریابی است که در استان آغاز شده و باید گفت لرستان جزء استان‌هایی است که نسبت به میانگین کشوری تست‌های بیشتری انجام داده است.

‌خادمی عنوان کرد: روند ابتلا به ویروس کرونا در لرستان نوسانی است به طوری که در برخی روزها تعداد مبتلایان کم یا زیاد می‌شود که این نشان می‌دهد مردم باید نکات بهداشتی را جدی بگیرند و بیشتر رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان کاملاً در وضعیت هشدار قرار دارد گفت: بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت اکثر شهرهای استان در وضعیت قرمز و زرد قرار دارند و وضعیت سفیدی نداریم.

استاندار لرستان با اشاره به شرایط مطلوب آب و هوایی و احتمال سفر به استان لرستان گفت: از هم وطنان درخواست داریم که به استان سفر نکنند، ما به دنبال راه‌هایی برای کاهش روند مسافرت‌ها هستیم.

 

 

منبع: رکنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gbmn4