پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/20 13:51
سربازان متاهل
کد خبر: 39350

کسرخدمت برای سربازان متاهل | کسر خدمت سربازان متاهل دارای فرزند تصویب شد

ستاد کل نیروهای مسلح کسر خدمت سربازان متاهل دارای فرزند را تصویب کرد.

به گزارش رصد ورزشی بسته به قوانین و مقررات ارتش در هر کشور، سربازان متاهل هستند ممکن است برای خدمت به مدت کوتاه‌تری مشمول باشند. اما این مسئله به قوانین و شرایط ملی هر کشور بستگی دارد.در برخی کشورهاسربازان متاهل ممکن است برای مدت کوتاه‌تری به عنوان سرباز فعال خدمت کنند به این دلیل که سربازان متاهل معمولاً دارای مسئولیت‌های خانوادگی بیشتری هستند.

 امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در خصوص آخرین جزئیات کسر خدمت سربازان متاهل اظهار داشت: برابر آخرین اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح، مدت زمان کسر خدمت سربازان متاهل دارای فرزند به ترتیب برای فرزند اول سه ماه، فرزند دوم چهار ماه و فرزند سوم به پنج ماه افزایش یافت؛ در صورتی‌که مدت کسرخدمت کارکنان وظیفه در حین خدمت قبلاً به ازای هر فرزند ۳ ماه بوده است.

 رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش که کسرخدمت برای سربازی که به طور مثال دو فرزند دارد چند ماه محاسبه می‌شود گفت: با توجه به اطلاعیه جدید ستادکل،  چنین مشمولی، دو ماه به خاطر حق همسر و تأهل، سه ماه برای فرزند اول و چهار ماه برای فرزند دوم کسر خدمت گرفته و جمعا چنین سربازی ۹ ماه کمتر خدمت می کند.

وی در ادامه به موارد دیگر اطلاعیه معاونت نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح اشاره و بیان داشت: همانطور که چندی پیش اعلام شد برابر موافقت مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) کلیه مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که دارای ۴ فرزند و بالاتر هستند و همچنین مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت، با حداقل ۴۰ سال سن تمام که دارای ۳ فرزند هستند از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27do9v