پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/15 02:18
رتبه بندی معلمان
کد خبر: 26575

اعتراض به اجبار معلمان برای بارگذاری مدارک برای رتبه‌بندی

گروهی از جامعه فرهنگیان با راه‌اندازی کارزاری به اجبار معلمان برای بارگذاری مدارک برای رتبه‌بندی اعتراض کردند.

رصداقتصادی نوشت : در متن این کارزار که تا امروز نزدیک به ۹۸ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«نظر به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه جهت رتبه‌بندی فرهنگیان لازم به ذکرست تمام مدارک شاغلین و بازنشستگان فرهنگی در کارگزینی ادارات موجود است. همچنین رتبه‌های همکاران با سوابق بالای بیست سال مشخص است و برای دریافت این رتبه‌ها، مدارک و مستندات ارائه شده و اکثر فرهنگیان باتجربه فرصتی برای ارتقای به رتبه بالاتر را ندارند؛ لذا بارگذاری هرگونه مدرک در سامانه رتبه‌بندی مورد اعتراض جامعه فرهنگیان است.

همه معلمان خواهان رتبه‌بندی بر اساس مندرجات حکم آخر هستند. این که از معلمی با سابقه بالای بیست و پنج سال می‌خواهند صلاحیت و شایستگی خود را نشان دهد، توهین‌آمیز بوده و خشم جامعه فرهنگی کشور را برانگیخته است.

این موارد بار‌ها از طرق مختلف به رؤسای آموزش و پرورش گوشزد شده، ولی متأسفانه هیچ توجهی به اصلاح آن‌ها طبق قانون اولیه رتبه‌بندی ننموده‌اند. با این تفاسیر بر آن شدیم لیستی از معترضین تهیه و در صورت رسیدن این لیست به بالای ۳۰ هزار نفر خواسته خود را پیگیری کنیم؛ لذا از جامعه فرهنگیان و همه افرادی که خواهان برقراری عدالت و اعتلای شأن معلم در کشور هستند، دعوت می‌کنیم با امضای این بیانیه به این کارزار پیوسته و ما را در این امر خطیر یاری نمایند.»

این کارزار تا تاریخ ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/۵۷۰۱۸) در حال جمع‌آوری امضاست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488gla