پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/15 20:22
سهام عدالت | سامانه سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت | اخبار سهام عدالت
کد خبر: 19660

سهام عدالت | تعطیلات پر سود | ارزش سهام عدالت در تعطیلات بالا رفت

رشد سهام عدالت به شدت متکی بر بازار بورس است و هروقت بازار بورس رشد داشت باشد ارزش سهام عدالت نیز بالا می رود. در تعطیلات عید فطر و آخر هفته نیز این اتفاق افتاده است.

سهام عدالت: با آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت سال 1399 و قیمت قابل توجه این سهام متاثر از وضعیت بازار سرمایه در آن روزها، بحث مشمول بودن یا نبودن سهام عدالت داغ شد. درحالی که طبق آمار حدود 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسد که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند.

سهام عدالت: چهار تا پنج میلیون جامانده سهام عدالت

با این حال مجلس نشینان همانند دو سال گذشته با قاطعیت در مورد اختصاص سهام عدالت به جاماندگان سخن می گویند. طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدرضا پورابراهیمی در یک برنامه تلویزیونی که به موضوع «تکلیف قانونی جاماندگان سهام عدالت» اختصاص داشت، گفت: گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تعداد زیادی از افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت بودند، مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، رزمندگان، ایثارگران، کارگران فصلی و... از دریافت این سهام محروم شده بودند. کمیسیون اقتصادی در مجلس یازدهم این را در دستور کار قرار داد و پس از بررسی و جلسات مشترک با دولت ظرفیتی را ایجاد کرد برای این که بتواند این واگذاری انجام شود.

سهام عدالت در پایان دومین هفته اردیبهشت تقریبا کمتر از یک رشد داشت. همچنین شاخص کل بورس در حدود 0٫5 درصد رشد کرد و در سطح یک میلیون و 529 هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

بورس روز چهارشنبه هفته اخیر از محدوده یک میلیون و 521 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 529 هزار واحد رسید. شاخص کل بورس در این هفته 0٫5 درصد رشد کرد.

ارزش سبد 532 هزار تومانی در پایان این هفته یعنی 13 اردیبهشت ماه به 14 میلیون و 463 هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت 14 میلیون و 444 هزار تومان ایستاد.

ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت در پایان این هفته به 27 میلیون و 241 هزار تومان رسید. ارزش این سبد در هفته گذشته برابر با 27 میلیون و 209 هزار تومان بود.

همچنین ارزش سبد 492 هزار تومانی طی روز چهارشنبه و آخرین روز معاملاتی این هفته، به 13 میلیون و 407 هزار تومان رسید. این ازرش در هفته قبل معادل 13 میلیون و 390 هزار تومان بود.

ارزش 6٠ درصد قابل فروش سبد 532 هزار تومانی به هشت میلیون و 477 هزار تومان رسیده است.

سود سهام عدالت کی پرداخت می‌شود؟

طبق اعلام وزارت اقتصاد قرار است تا پایان این ماه سودهای باقی مانده از سهام عدالت سال قبل پرداخت شود. همچنین به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به بیش از چهار میلیون جامانده سهام عدالت واگذار می‌شود.

ذبیح الله سلمانی، معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی به تسنیم اعلام که تمامی سودهای باقی مانده از سهام عدالت تا عید فطر پرداخت شود. اگر این پرداخت انجام نشد مردم تا پایان اردبیهشت ماه منتظر باشند.

از سوی دیگر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از آغاز فرآیند اختصاص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که چند روز پیش مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با تکذیب انتشار برخی اخبار مبنی بر آغاز ثبت‌نام مشمولان جدید از مشخص نشدن سازوکارهای فرآیندهای اجرایی این طرح خبر داد.

منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5pyr