یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/27 11:24
آرمان عبدالعالی
کد خبر: 17013

اجرای اعدام آرمان عبدالعالی کمتر از 10 ساعت دیگر | تلاش عادل فردوسی پور برای گرفتن رضایت از مادر غزاله و بخشش آرمان عبدالعالی

آرمان عبدالعالی کمتر از ۲۴ ساعت دیگر به اتهام قتل دختر مورد علاقه اش غزاله به پای چوبه دار خواهد رفت. او، اما در آخرین ساعات پیش از رفتن به قرنطینه در گفتگو با پدرش از خانواده غزاله درخواست عفو و بخشش کرد.

به گزارش رصد ورزشی: آرمان عبدالعالی قاتل غزاله شکور است. آرمان عبدالعالی متولد 1375 در تهران است که در رشته کامپیوتر تحصیل کرده اما در سن 17 سالگی نامزد خود را به قتل می‌رساند. آرمان عبدالعالی در زندان به تحصیلات خود از راه دور ادامه میدهد و موفق می‌شود در رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی قبول شود. آرمان عبدالعالی چهارشنبه 21 مهر در حالی که قرار بود حکم اعدام آرمان عبدالعالی اجرا شود به تعویق افتاد و قرار بود شنبه اجرایی شود اما در فاصله کمتر از 10 ساعت تا اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی باز هم اجرای حکم او به تعویق افتاد به گفته شاهین صمدپور آرمان از سلول انفرادی به بند منتقل شده است.

در حالیکه ساعت‌های زیادی به زمان اجرای حکم قصاص آرمان پسر جوانی که در سال ۹۲ غزاله دختر مورد علاقه اش را به قتل رسانده است نمانده، تلاش‌ها برای جلب رضایت از مادر غزاله ادامه دارد.

در آخرین اقدام شب گذشته با همکاری دادسرای امور جنایی تهران عادل فردوسی پور مجری محبوب ورزشی در دادسرا با خانواده غزاله دیدار و برای گرفتن رضایت پا درمیانی کرد.

در این دیدار فردوسی پور با مادر غزاله صحبت و از او خواست از قصاص آرمان گذشت کرده و زندگی را به این جوان ببخشد. او در این دیدار چندین دقیقه با مادر غزاله صحبت کرد و درخواست خود را مطرح و ابراز امیدواری کرد قبل از اجرای حکم و قصاص آرمان، این جوان بخشیده شود.

آرمان که از ۸ سال قبل به اتهام قتل غزاله در زندان به سر می‌برد، دوشنبه برای اجرای حکم قصاص از بند زندان به بخش قرنطینه منتقل شد. او، اما پیش از رفتن به قرنطینه در گفتگو با پدرش از خانواده غزاله درخواست عفو و بخشش کرد.

پدر آرمان در این باره گفت که آرمان بازهم از کاری که کرده ابزار پشیمانی کرد و گفت حق پدر و مادر غزاله است که درباره او هر تصمیمی بگیرند، اما از آن‌ها می‌خواهد که بخاطر جوانی اش به او رحم کنند و او را ببخشند.

آرمان عبدالعالی

وی ادامه داد: پسرم هنگام وقوع حادثه کمتر از ۱۸ سال داشت. جوان و خام بود. او علاقه زیادی به غزاله داشت و نمی‌دانم چطور شد که این حادثه رقم خورد. با این اتفاق زندگی هر دو خانواده تباه شد. خانواده شکور دختر دلبندشان را از دست دادند و آرمان هم از ۱۸ سالگی به زندان افتاد و در این ۸ سال مدام با کابوس چوبه دار و قصاص زندگی کرد.

هرچند پسرم دست به اشتباه بزرگی زده که قابل جبران نیست، اما در این سال‌ها زجر زیادی کشیده و تنبیه سختی شده است. به همین دلیل از خانواده محترم شکور خواهش می‌کنم پسرم را ببخشند. آن‌ها با این کار تا آخر عمر ما را مدیون خودشان می‌کنند.

کمتر از ۲۴ ساعت دیگر قرار است پسرم پای چوبه دار برود وچشم امیدمان به لطف خدا و بخشش از طرف پدر و مادر غزاله است.

آرمان عبدالعالی قاتل غزاله شکور است.  آرمان عبدالعالی متولد 1375 در تهران است که در رشته کامپیوتر تحصیل کرده اما در سن 17 سالگی نامزد خود را به قتل می‌رساند. آرمان عبدالعالی در زندان به تحصیلات خود از راه دور ادامه میدهد و موفق میشود در رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی قبول شود. آرمان عبدالعالی چهارشنبه 21 مهر در حالی که قرار بود حکم اعدام آرمان عبدالعالی اجرا شود به تعویق افتاد و قرار بود شنبه اجرایی شود اما در فاصله کمتر از 10 ساعت تا اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی باز هم اجرای حکم او به تعویق افتاد به گفته شاهین صمدپور آرمان از سلول انفرادی به بند منتقل شده است.

فرصت زندگی دوباره به آرمان عبدالعالی

درحالی‌که قرار بود آرمان به همراه چند محکوم به قصاص دیگر صبح امروز پای چوبه دار بروند، ظهر دیروز دستوری مبنی بر توقف حکم قصاص محکومان ابلاغ شد. براساس تازه‌ترین دستور و ابلاغیه به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، نه‌تنها آرمان بلکه محکومان دیگری که قرار بود امروز قصاص شوند نیز اجرای حکمشان به تعویق افتاد. آنطور که اعلام شده آرمان به‌زودی و احتمالا شنبه آینده پای چوبه دار خواهد رفت و تنها بخشش پدر و مادر غزاله است که می‌تواند به او فرصت زندگی دوباره دهد.

رضایت نمی‌دهیم

با این حال روز گذشته پدر غزاله در گفت‌وگو با همشهری درباره نتیجه جلسه صلح و سازش و تصمیم‌شان درباره سرنوشت پرونده گفت: تغییری در تصمیم‌مان ایجاد نشده و ما همچنان اصرار به اجرای حکم قصاص قاتل دخترمان داریم و رضایت نمی‌دهیم. او ادامه داد: داغی که روی دل من و همسرم نشسته بسیار سنگین است. هیچ‌کس نمی‌داند ما چه می‌کشیم و حتی بعد از جلسه صلح و سازش هم تغییری در تصمیم من و همسرم ایجاد نشده است. ما همچنان اصرار به قصاص و اجرای حکم قصاص آرمان داریم.

وی گفت: روز یکشنبه یعنی یک روز بعد ازاینکه جلسه صلح و سازش در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد به ما ابلاغ کردند که آرمان روز چهارشنبه پای چوبه دار می‌رود. از ما خواسته شد تا برای اجرای حکم حاضر شویم و حتی نظرمان را پرسیدند که تأکید کردیم قصاص باید اجرا شود. در این چند روز چندین بار پدر و مادر آرمان به مقابل خانه ما آمدند و درخواست بخشش کردند. اما با وجود این تغییری در تصمیم ما به‌وجود نیامده است. پیش از این هم جمعی از هنرمندان و بازیگران نیز مانند پرویز پرستویی، ‌رامبد جوان، احسان علیخانی و... برای جلب رضایت، نزد ما آمدند اما آرمان، ‌با بی‌رحمی جان دخترمان را گرفته و حتی در همه این سال‌ها جسدی از او تحویل نگرفتیم تا بر سر مزار او برویم و اشک بریزیم.

پدر غزاله گفت: قرار بود چهارشنبه حکم اجرا شود اما حدود ساعت ۱۱صبح سه‌شنبه به ما اطلاع دادند که دستور رسیده حکم متوقف شود. دلیل توقف را به ما نگفتند اما ظاهرا روز چهارشنبه نه‌تنها حکم آرمان بلکه حکم چند محکوم به اعدام دیگر هم اجرا نشد و روز چهارشنبه اصلا اجرایی ندارند. به ما گفتند که روز چهارشنبه تاریخ دقیق یعنی روزی که آرمان پای چوبه دار خواهد رفت را به ما اعلام خواهند کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m857w