چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/10 02:08
حقه باز
کد خبر: 16809

مردان حقه باز با چه روشی مهریه پرداخت می کنند؟

پرداخت مهریه مهریه یکی از حقوق مالی زن بر مرد است که به واسطه صیغه عقد واجب می شود.

به گزارش رصد ورزشی: مردان حقه باز با باز کردن حساب به نام همسر مدعی پرداخت مهریه و حق و حقوق مالی آنان می شوند یا مردان حقه باز دیگری که با آزار و اذیت زن را مجبور به بخشش مهریه می کنند.

در برخی از مردان همیشه اندیشه دور زدن مهریه زنان رایج بوده است به طوری که این شوهران به هر روشی متوصل می شوند تا از حق و حقوق شرعی حقوق همسران خود سرباز بزنند.

این فکر فرار حتی گاهی باعث می شود برخی از مردان برای عدم پرداخت مهریه به آزار و اذیت زن دست زده تا همسر خود را به بخشش مهریه وادار کنند.

حقه باز

در میان گاها روش های جدیدی نیز برای دور زدن مهریه میان مردان پچ پچ می شود و با باز کردن حساب به نام همسر مدعی پرداخت مهریه و حق و حقوق مالی آنان می شوند.

کارشناسان قضایی معتقدند اگر شوهران به نام همسر خود و با موافقت آنها حساب بانکی افتتاح کنند و گردش حساب چه کم و چه زیاد داشته باشند می توانند از این حسن نیت همسر سو استفاده کرده و اعلام کنند این مبالغ جهت پرداخت مهریه واریز شده است.

البته این موضوع که زنان با اعتمادی که به همسر خود دارند اجازه باز کردن حساب به نام خودشان را به همسران می دهند و یا حساب شخصی خود را در اختیار آنان قرار می گذارند می تواند عواقب بدتری نیز داشته باشد که به زندان و حبس ختم شود.

گفتنی است، البته قانون و قضات هوشیار تر از این دسته از مردان حقه باز هستند و قطعا اجازه پایمال شدن حق و حقوق شرعی زنان را نخواهند داد و با متخلفان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gd9qz