جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/03/16 07:29
کد خبر: 16211

چرا زاکانی در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شد؟

اخیرا تصویر رأی دیوان عالی کشور مبنی بر محکومیت قضایی علیرضا زاکانی، در سال ۱۳۹۵ به عنوان مدیر مسئول هفته‌نامه پنجره، در برخی کانال‌های معاند منتشر و موجب هجمه علیه شورای نگهبان شده است.

به گزارش شمانیوز: اخیرا تصویر رأی دیوان عالی کشور مبنی بر محکومیت قضایی  علیرضا زاکانی ، در سال ۱۳۹۵ به عنوان مدیر مسئول هفته‌نامه پنجره، در برخی کانال‌های معاند منتشر و موجب هجمه علیه شورای نگهبان شده است.

بر این اساس ادعا شد چون  علیرضا زاکانی  دارای محکومیت قضایی بوده بنابراین شورای نگهبان نباید صلاحیت وی را برای انتخابات ریاست جمهوری تایید می‌کرد. 

اما بررسی‌های انجام‌شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری نشان می‌دهد که این حکم به دلیل شکایت نهاد ریاست جمهوری و وزارت نفت به اتهام نشر اکاذیب صادر شده بود که در سال ۹۸ حکم مذکور پس از فرجام‌خواهی از رأی صادره با اعتراض و درخواست زاکانی، مورد اعاده دادرسی قرار گرفته و در نهایت موجب برائت وی از اتهامات وارده شده است.

در رأی دیوان عالی کشور مورخ ۹۸/۴/۴ با اشاره به اینکه زاکانی به واسطه چند دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی پس از اطلاع یافتن از مفاسد اقتصادی در جهت دفاع از بیت‌المال و حقوق عامه مبادرت به اطلاع رسانی کرده و هیچ‌گونه نفع شخصی در انتشار مطالب نداشته و در جهت مصالح عمومی اقدام کرده؛ بنابراین برائت وی از اتهام نشر اکاذیب اعلام و محکومیت او نقض شده است.

بنابراین با توجه به حکم دوان عالی کشور علیرضا زاکانی در هنگام ثبت نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هیچگونه محکومیت قضایی نداشته و از حکم پیشین تبرئه شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kewq8