یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/27 04:11
کد خبر: 15095

تصویر بسیار دردناک از زلزله امروز هرمزگان + عکس

زمین لرزه‌ای‌ به بزرگی ۵.۵ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین، مرز خلیج فارس، جزیره قشم و هرمزگان - حوالی کنگ (هرمزگان) را لرزاند

زمین لرزه‌ای‌  به بزرگی ۵.۵ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین، مرز خلیج فارس، جزیره قشم و هرمزگان - حوالی کنگ (هرمزگان) را لرزاند

 

ACDB6B1C-1482-463E-8D09-3E98D79554CA

​مشخصات زمین لرزه:

محل وقوع: مرز خلیج فارس، جزیره قشم و هرمزگان - حوالی کنگ(هرمزگان)

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1399/10/27 01:01:03

طول جغرافیایی: ۵۵.٢١

عرض جغرافیایی: ٢۶.۶٧

عمق زمین‌لرزه: ١٩ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

٢٨ کیلومتری کنگ (هرمزگان)

٣۴ کیلومتری بندر لنگه (هرمزگان)

۴۵ کیلومتری جزیره تنب بزرگ (هرمزگان)

 

 

آخرین خبر از زلزله جنوب کشور؛ سه بیمارستان در آماده باش کامل

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: به بیمارستان‌های استان هرمزگان آسیب نرسیده است.

۳ بیمارستان بندر خمیر، بندر لنگه و جزیره قشم در آماده باش کامل و آماده پذیرش مصدومین احتمالی زلزله هستند.

اورژانس دریایی نیز با ظرفیت کامل آماده خدمت رسانی به شناورهایی که احتمالا از این زلزله آسیب دیده‌اند، هستند.

ساعت ۰۱:۰۱ دقیقه بامداد امروز زلزله‌ای به قدرت ۵.۵ ریشتر استان هرمزگان را لرزاند.

 

 

تکمیلی//

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر گفت: ۵۹ دقیقه بامداد امروز زمین لرزه ٥.٥ ریشتری در عمق ۱۹ کیلومتری هرمزگان را لرزاند. 

او افزود: ٤ تیم ارزیاب هلال‌احمر به منطقه اعزام و ١٥ روستا تاکنون ارزیابی شدند. تیم‌های ارزیاب خسارات جزئی و ترک خوردگی دیوارها در برخی منازل روستایی را گزارش داده‌اند.

همچنین یک نفر حین فرار دچار مصدومیت شده که به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفت

 

تکمیلی//

علی بختیاری در خصوص آخرین وضعیت مدیریت بحران و سوانح زلزله ۵.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (شنبه) کنگ در استان هرمزگان اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مناطق زلزله زده، این زلزله به دلیل وقوع در ۱۹ کیلومتری عمق دریا خسارت چندانی بر جای نگذاشته و تلفات و صدمه جانی نیز نداشته ولی با این وجود در ابتدا موجب ترک خوردگی دیوار برخی منازل شده و قسمتی از مسیر بندرخمیر به بندرلنگه نیز بر اثر ریزش کوه ناشی از زلزله مسدود شد که کار آوار برداری و نخاله های ریخته در اطراف منازل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اکنون مشکلی به لحاظ قطعی آب، برق و ارتباطات وجود ندارد و تیم‌های عملیاتی در منطقه در حال رفع عیب بوده و تلاش‌ها تا حل کامل مشکل در منطقه ادامه خواهد داشت.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: ۱۰ روستا که آب آنها قطع شده بود و احتمال داده می شد که چاه های آب شیرین کن ریزش داشته باشند این چاه ها هم آزمایش شدند و مشکلی نداشتند.

بختیاری اضافه کرد: به دلیل اینکه چاه‌های تامین‌کننده آب مورد نیاز آب‌شیرین‌کن ‌های مجتمع روستایی دژگان بر اثر ریزش از مدار خارج شده بود آبرسانی به شیوه سیار از ابتدای حادثه در حال انجام است.

وی افزود: از بامداد امروز پس لرزه های در مناطق زلزله زده رخ داده که بالاترین و بزرگترین آنها با چهار ریشتر ثبت و گزارش شده، همچنین در سه روستا سایه خوش، دژگان و کلاتو بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه با برپای اردوگاه استفاده از اسکان اضطراری و موقت از سوی هلال احمر فراهم شده و اقلام زیستی، غذایی و نظایر آن در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اکنون شرایط در مناطق زلزله زده عادی است و مشکل خاصی از سوی مردم و مسئولان دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح از مناطق زلزله زده به این سازمان گزارش نشده و مسئولان در حال آماده باش کامل پاسخگویی به نیازهای احتمالی زلزله زدگان هستند.

زلزله ای به بزرگی ۵.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (شنبه) کنگ در استان هرمزگان را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۷ عرض شمالی و ۵۵.۲۱ طول شرقی ثبت شده است.

در محدوده وقوع این زمین لرزه ۳۷ روستا مشتمل بر ۶ هزار و ۵۵۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار و ۳۵۲ نفر زندگی می کنند.

بندر کُنگ یکی از شهرهای تابعه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگذار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9kon