جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/28 03:09
کد خبر: 14076

ابتکار جالب زوج مدافع سلامت برای برگزاری مراسم ازدواج

محمد و سحر، عروس و داماد و از کارکنان درمان و بهداشت بیمارستان جهرم قرار بود آذرماه زندگی مشترک خود را آغاز کنند اما به جای برگزاری مراسم معمول ازدواج دست به اقدامی ابتکاری زدند.

 

محمد و سحر، عروس و داماد و از کارکنان درمان و بهداشت بیمارستان جهرم قرار بود آذرماه زندگی مشترک خود را آغاز کنند اما به جای برگزاری مراسم معمول ازدواج دست به اقدامی ابتکاری زدند.

آنان در کارت دعوت خود نوشتند: «به نامِ نامی عشق. در شروعِ  یک زندگی...خواستیم برکت و شادمانی این اتفاق را با شما عزیزانمان شریک باشیم اما بدِ روزگار، خلافِ عقربه‌ زندگی چرخید و هرروز شاهدِ پایانیم؛ پایان‌هایی تلخ زیرِ پرچمِ منحوسِ کرونا. ما نخواستیم که همرهِ این بیماری شویم و عزیزانمان را به خطر بیاندازیم لذا بی‌حضورتان موافقِ عقربه‌ زندگی حرکت کردیم تا آغاز کنیم زندگیمان را؛ اما شیرینی این اتفاق را تقدیمتان می‌کنیم تا دعاهایتان بدرقه‌ راهمان باشد.»

 محمد در این مورد گفت: من یک شهروندِ جهرمی هستم که چند روز پیش زندگی مشترکم را آغاز کردم، اما نه با جشن و مراسم؛ تصمیم گرفتم راهی را انتخاب کنم که هم به خانواده‌ام احترام گذاشته و هم شرایط شهر و کشور را در نظر گرفته باشم.

وی افزود: از کارکنان بیمارستان و کارشناس اتاق عمل هستم و همسرم نیز از کادر درمان است، وقتی صحنه‌های رنج و درد بیماران کرونایی و خانواده‌های آنان را در بیمارستان می‌دیدیم به این نتیجه رسیدیم که این دردها را برای هیچ کس نخواهیم و از این رو از برگزاری هرگونه مراسمی خودداری کردیم.

محمد بیان کرد: خانواده‌های ما هم مانند بسیاری از خانواده‌ها علاقه‌مند به گرفتن مراسم بودند و به قول خودشان آرزو داشتند، اما سلامتی آنان برای ما اولویت بود.

وی ادامه داد: برای اینکه شیرینی ازدواجمان را با اقوام و خویشان تقسیم کنیم، کارت عروسی و شیرینی را در جعبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه و بین اقوام توزیع کردیم و در کارت دعوتی هم دلیل و انگیزه‌ خود را توضیح دادیم تا کسی ناراحت نشود.

این داماد مدافع سلامت اضافه کرد: واکنش اقوام و دوستان نیز جالب توجه بود؛ همه از این اقدام ابراز خوشنودی و برایمان آرزوی شادکامی و خوشبختی کردند.

چندی پیش هم در یکی از شبکه‌های اجتماعی فیلمی از مراسم عروسی یک زوج اروپایی منتشر شد. آن‌ها عکس مهمان‌ها را چاپ کرده و هرکدام را روی یک صندلی چسبانده بودند.  

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری شیراز قرار دارد.

 

منبع: ایرنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/399w8x