پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/13 04:32
کد خبر: 13648

بیوگرافی مسیح علینژاد و ماجرای مهاجرتش + تصاویر

معصومه علی نژاد قمی معروف به مسیح علی نژاد در سال 1355 در «قمی‌کلا» از توابع شهرستان بابل به دنیا آمد.
معصومه علی نژاد قمی معروف به مسیح علی نژاد در سال 1355 در «قمی‌کلا» از توابع شهرستان بابل به دنیا آمد. او خبرنگاری را از سال 1378 با کار در روزنامه همبستگی آغاز کرد و بعد از آن کار خبرنگاری را در خبرگزاری ایلنا ادامه داد.
 
 
 

بیوگرافی مسیح علینژاد

مسیح علی نژاد متولد 20 شهریور 1355 در بابل، روزنامه نگار است. فارغ التحصیل لیسانس رشته روزنامه نگاری از دانشگاه آکسفورد بروکز انگلستان است، مدتی خبرنگار مجلس شورای اسلامی بود و حالا در شبکه های معاند کار می کند.

 

تصویر
 

خانواده مسیح علینژاد

معصومه علی نژاد در روستای قمی کلای بابل بدنیا آمده است، پدرش کشاورز و دست فروش و مادرش خیاط بود، او دوتا برادر و دوتا خواهر بزرگ تر از خود دارد.

 
تصویر
 

ازدواج اول مسیح علی نژاد

مسیح علی نژاد دو بار ازدواج کرده است در اولین ازدواج خود گفته میشود دلیل این جدایی فعالیت هایی بوده که از طرف مسیح در مطبوعات و رسانه ها صورت میگرفته است و در نهایت از همسرش جدا شده که از این ازدواج یک فرزند پسر به نام پویان دارد ولی در سپتامبر سال ۲۰۱۴ با کامبیز فروهر خبرنگار ارشد بلومبرگ ازدواج کرد و در حال حاضر ساکن نیویورک است.

 

پویان پسر مسیح علینژاد

پویان فرزند مسیح و از ازدواج اولش است که البته این ازدواج به سرانجام نرسیده است و مسیح علینژاد از همسرش جدا شده است. مسیح علی نژاد در دوران فعالیت مطبوعاتی خود همواره جنجال آفرین بود به طوری که همسرش به شدت با کارهای او مخالفت میکرد و زمانی که اختلاف آنها شدت گرفت از وی جدا شد. علی نژاد بعد از وقایع سال 88 به همراه پسرش از ایران خارج شد.

 

تصویر
 

ازدواج دوم مسیح علینژاد

مسیح علی نژاد برای بار دوم در سال 92 با کامبیز فروهر خبرنگار ارشد خبرگزاری بلومبرگ زندگی مشترکی را شروع کرد، هر دو در حال حاضر در آمریکا زندگی می کنند.

 

تصویر
 

سوابق کاری مسیح علینژاد در ایران

علینژاد خبرنگاری را از سال 1378 با روزنامه ی «همبستگی» آغاز کرد و بعد از آن خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «ایلنا» در مجلس ششم بود. او همچنین در روزنامه های شرق، بهار، هم میهن و اعتماد ملی هم فعالیت داشته است. علی نژاد در مجلس شورای اسلامی ششم و هفتم خبرنگار پارلمانی بود. او در سال ۲۰۰۵ پرداخت عیدی ده میلیون ریالی به نمایندگان مجلس را در خبرگزاری ایلنا افشا کرد که جنجال بسیار آفرید و موجب اخراج وی از مجلس شد.

وی در نهایت مقاله ای با نام "آواز دلفین ها" در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در روزنامه اعتماد ملی به ریاست مهدی کروبی منتشر کرد که در آن سفر های استانی ریاست جمهوری را به چالش کشیده و گفته بود در این سفرها مردم همچون دلفین هایی برای گرفتن یک لقمه نان میمانند که برای مربی خود آواز میخوانند و محمود احمدی نژاد مربی دلفین هایی است که برای یک لقمه نان جمع میشوند و نامه میدهند. مهدی کروبی مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی مجبور به عذرخواهی رسمی شد.

 

تصویر
 

اخراج علی نژاد از مجلس

وی که در سال 1383 به عنوان خبرنگار پارلمانی ایلنا و روزنامه همبستگی فعالیت می کرد از سوی کارپردازی مجلس اخراج گردید. دلیل اخراج او، دسترسی غیر قانونی به اسناد خانه ملت عنوان شده است.

علی نژاد مدتی بعد از ممانعت از ادامه فعالیتش به عنوان خبرنگار پارلمانی در مجلس هفتم به دلیل انتشار اسناد حقوق نمایندگان که اسناد رسمی کشور محسوب می شوند، به انگلیس و اسپانیا رفت. پیش از فعالیت جریان فتنه در سال 88 وی هر از گاهی به ایران می آمد و یک بار پس از مصاحبه با محمد خاتمی تلاش کرد که با محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی گفتگو کند اما به دلیل سوابقش با درخواست وی موافقت نشد.

 

مهاجرت به خارج از کشور

او در ابتدا برای ادامه تحصیل راهی انگلستان شد و در آنجا با گروه های مختلفی آشنا شد. در تابستان ۱۳۸۸، علی نژاد مدتی را در ایالات متحده آمریکا به سر برد و تلاش کرد با باراک اوباما مصاحبه کند ولی با وجودی که ویزای آمریکا به منظور مصاحبه با اوباما به او داده شده بود، تا زمان پایان مهلت ویزایش، موافقت دولت آمریکا با درخواست مصاحبه نهایی نشد و علی نژاد به انگلستان برگشت.

 

تصویر
 

صفحه آزادی های یواشکی

مسیح علی نژاد در اردیبهشت ۱۳۹۳ شمسی صفحه ی آزادی یواشکی زنان در ایران را در فیس بوک راه اندازی کرد که در آن زنان ایرانی عکس هایی از خودشان را منتشر کرده و درباره ی تجربه هایشان از نبود آزادی پوشش برای زنان ایرانی و آرزوها و خواسته هایشان در این مورد حرف می زنند. این صفحه بیش از ۱ میلیون دنبال کننده دارد.

راه اندازی و فعالیت در این صفحه با واکنش بسیاری از مسئولان مواجه شد و کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران یکی از نخستین افرادی بود که به صورت رسمی نسبت به این صفحه واکنش نشان داده بود. او در بخشی از خطبه های نماز جمعه گفته بود: «گاهی در برخی از نقاط شهرها، روسری ها برداشته می شود و بی حجابی کامل دیده می شود. انواع بی حجابی از طریق ماهواره و اینترنت به خانه ها راه پیدا کرده است».

الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون ایران نیز در اعتراض به صفحه آزادی های یواشکی نامه ای به مسیح علی نژاد نوشت و علی نژاد را خائن به دین و کشورش و ملعبه دست رسانه های خارجی نامید و گفت: کاش می شد خواهرانه سیلی به صورتت می زدم.

 

کمپین چهارشنبه های سفید و دوربین ما اسلحه ما

مسیح علینژاد در برنامه ای به اسم تبلت در شبکه ماهواره ای VOA یا صدای آمریکا همچنین کمپین های دیگری به راه انداخت که در آن از زنانی که در ایران زندگی میکنند میخواست که در روزهای چهارشنبه با شال یا روسری سفید بیرون بیان و یا در مواجهه با افرادی که نهی از منکر میکنند گوشی هاشون و دربیارن و ازشون فیلم بگیرند تا در دنیای مجازی و شبکه های ماهواره ای پخش شود.

 

منبع: ساعدنیوز

 

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45n994