پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/28 09:22
کد خبر: 13226

شیوع کرونا در زمستان بدتر می‌شود؟

​ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در تابستان به دلیل استفاده از کولر و وسایل سرمایشی بار بیماری افزایش پیدا کرد. قطعا در زمستان نیز شرایط سخت تری خواهیم داشت.

 قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم اهدای نفس جمعیت هلال احمر که صبح امروز در سازمان امداد و نجات برگزار شد، اظهار کرد: در اواخر سال گذشته که با بیماری کرونا مواجه شدیم کمتر از یک الی دو هفته خیرین در تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان و وسایل رفاهی به کمک ما آمدند.

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا درس‌های زیادی برای ما دارد، تصریح کرد: حتی کشورهایی که کمتر از ۱۰ مورد فوتی داشتند امروز در پیک مجدد بیماری با افزایش مرگ و میر مواجه شده اند و این بیماری تا زمانی که وجود دارد می‌تواند خطرناک باشد و باعث مرگ و میر شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: امروز درصدی از بیماران نیاز به بستری در بیمارستان دارند، اما درصدی نیز از بیماران می‌توانند در خانه درمان شوند و موثرترین اقدام درمانی برای آن‌ها اکسیژن رسانی است و درمان‌های دارویی مکمل هستند و اکسیژن مناسب می‌تواند مرگ و میر را کاهش دهد.

جان بابایی با بیان اینکه خیرین در زمینه تهیه کپسول‌های اکسیژن به ما کمک کردند، گفت: امروز بخشی از این اقدامات را شاهد هستیم؛ این کار می‌تواند با کمک خیرین و مردم ادامه داشته باشد و مردم می‌توانند حتی نذر اکسیژن کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: بستری‌ها در بیمارستان افزایش یافته است، در تابستان به دلیل استفاده از کولر و وسایل سرمایشی بار بیماری افزایش پیدا کرد. قطعا در زمستان نیز شرایط سخت تری خواهیم داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در زمانی که بیمار در خانه باشد خانواده کمتر استرس دارند و بیمار با دریافت اکسیژن مناسب می‌تواند دوره بیماری را کاهش دهد.

او گفت: امروز با همکاری خوبی که صورت گرفته است می‌توانیم از داوطلبان جمعیت هلال احمر برای حضور در بیمارستان‌ها استفاده کنیم چرا که نباید از همراهان بیمار کمک بگیریم و حضور همراه می‌تواند باعث افزایش بیماری شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27erd3