چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 13 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/26 08:21
کد خبر: 13158

خودکشی جوان 16 ساله کنگانی در خانه باغ + جزئیات

اکبر احمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان از آغاز تحقیقات قضایی در خصوص خودکشی فردی در یک خانه باغ خبر داد و عنوان کرد: شب گذشته گزارشی مبنی بر خودکشی نوجوانی ۱۶ ساله در یک خانه باغ در اطراف کنگان واصل شد.

اکبر احمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان از آغاز تحقیقات قضایی در خصوص خودکشی فردی در یک خانه باغ خبر داد و عنوان کرد: شب گذشته گزارشی مبنی بر خودکشی نوجوانی ۱۶ ساله در یک خانه باغ در اطراف کنگان واصل شد.

این نوجوان در یک کارگاه سنگ‌فروشی کار می‌کرده و در پی محکومیت و حبس پدر، از دو سال پیش ترک تحصیل کرده بود.
 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان گفت: پنجشنبه شب گزارشی مبنی بر خودکشی نوجوانی در یک خانه باغ در اطراف کنگان واصل شد.

 

اکبر احمدی افزود: بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که متوفی اهل شهرستان کوهدشت استان لرستان بوده و با مادر و خواهران خود در همان خانه باغ زندگی می‌کرده است.

 

او عنوان کرد: در حال حاضر انگیزه خودکشی در دست بررسی قرار دارد.

 

خودکشی دو کودک و نوجوان در کمتر از یک هفته

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز در نشست بررسی علت بروز آسیب‌های اجتماعی در بین قشر کودک و نوجوان با اظهار تاسف از خودکشی نوجوان ۱۵ ساله ساکن کنگان، بیان کرد: خودکشی دو کودک و نوجوان در شهر‌های جنوبی استان در کمتر ازیک هفته موضوع بزرگی است و نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است.

مجید خورشیدی با تاکید بر تقویت مراقبت روانی و روحی کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: باید توجه خانواده‌ها به مراقبت روانی و روحی از کودکان و نوجوانان معطوف شود.

او افزود: وقتی یک پدیده اجتماعی رخ می‌دهد احتمال الگوسازی و تسری به دیگران را نیز به دنبال دارد.

 

مهارت‌های زندگی و مراقبت‌های روانی بیشتر شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بر نقش رسانه‌های گروهی و متخصصان امور تربیتی و مشاوره در ارتقای مهارت‌های زندگی و تاب آوری در مقابله با بحران‌های وارده بر خانواده‌ها تاکید کرد.

خورشیدی با ضروری خواندن توجه بیشتر به خانواده‌های زندانیان، افزود: سازمان‌های مددکاری باید با همکاری خیرین، حمایت از خانواده زندانیان و بررسی آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا شاهد بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در این خانواده‌ها نباشیم.

او، با تاکید بر ضرورت بررسی اداره کل آموزش و پرورش از علت ترک تحصیل این نوجوان و دیگر کودکان و نوجوانان ترک تحصیل کرده و ایجاد بانک اطلاعاتی از آنان، گفت: باید توجه ویژه‌ای به کودکان کار شود تا از بروز آسیب‌ها در این قشر جلوگیری شود.

معاون استاندار بوشهر، همچنین به سازمان بهزیستی ماموریت داد تا بررسی و اقدامات حمایتی و مشاوره‌ای را در مورد خانواده‌هایی که اعضای آن‌ها در گذشته سابقه اقدام به خودکشی داشته اند، به مورد اجرا گذارد.

آمار‌های بهزیستی و نیز نیروی انتظامی استان گویای آن است با وجود دو پدیده اخیر خودکشی نوجوانان در شهرستان‌های جنوبی، این پدیده در هفت ماه امسال در مقایسه با سال گذشته افزایشی نشان نمی‌دهد.

 

منبع: رکنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jobp3