پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/15 13:27
کد خبر: 12847

دو زن جیب‌بر حرفه‌ای در اتوبوس‌های BRT تهران دستگیر شدند +عکس

۲ زن جوان با اقدام زشت شان در تهران تحت تعقیب قرار گرفتند.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: اخیراً پرونده هایی با موضوع سرقت به شیوه جیب بری از شهروندان در اتوبوس های BRT به پایگاه سوم پلیس آگاهی، رسیده بود که برای کشف و دستگیری سارقان، کار گروهی متشکل از ماموران سرکلانتری سوم و کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های خاص پایگاه اقدام به شروع طرحی مشترک کردند.

دستخال افزود: با زیر نظر قرار دادن نقاط آلوده و جرم خیز، ماموران کلانتری ۱۰۵ ثنایی درحین ماموریت موفق به شناسایی و دستگیری سارقان جیب بر می شوند که هنگام دستگیری خود را «سعیده» و «مریم» معرفی می کنند و در بازرسی بدنی از آنان ۳ گوشی هوشمند و یک کارت مترو به هویت مشخص و تعدادی حافظه جانبی کشف شد.


دستگیری جیب بر حرفه ای

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی با توجه به اسناد پرونده و عدم وجود مدارک هویتی، پرونده آنان را به بازپرس شعبه ۶ دادسرای ناحیه۶ تهران ارجاع می دهند و براساس دستور مقام قضایی متهمان روانه زندان شده و سپس به مدت ۵ روز در اختیار این پایگاه قرار گرفتند.

به گفته دستخال، با توجه به انکار متهمان به جیب بری، در بررسی اسناد پرونده و انجام اقدامات پلیسی مالکان گوشی ها شناسایی شدند و به سرقت اموالشان توسط متهمان، تاکید کردند.
۲ زن جیب بر حرفه ای بودند

وی گفت: در ضلع دیگر تحقیقات، کارآگاهان موفق می شوند هویت واقعی متهمان به نام های «نسرین» و «سمیرا» که دارای سوابق متعدد کیفری بودند را شناسایی کنند و با توجه به سرقت های اخیر، ۲۰ نفر از مالباختگان پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با متهمان آنها را به طور دقیق شناسایی کردند.

دستخال افزود: «نسرین» و «سمیرا» وقتی خود را در معرض اسناد وادله متقن کارآگاهان دیدند به جرم خود ۲۰ فقره سرقت به شیوه جیب بری اعتراف کردند؛ متهمان که ارتباط دوستی با هم داشتند شیوه و شگرد خود را اینگونه توضیح دادند که با استفاده از غفلت مسافران اتوبوس های خطوط BRT در زمان هایی که ازدحام جمعیت بود اقدام به جیب بری می کردند.

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به اعتراف نسرین و سمیرا به جرم سرقت پرونده به دادسرای مربوطه ارسال و هر دو متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zgjj2