پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/09 01:32
کد خبر: 11805

مرگ تلخ ۲ هنرمند شیرازی در روز تاسوعا + عکس

بیماری، 2 هنرمند فارس را در یک روز به دیار باقی برد

ابراهیم برومندیان هنرمند پیشکوست هنرهای نمایشی و چهره آشنای نمایش‌های کودک و نوجوان و نیز مرتضی محلاتی هنرمند جوان عرصه نقاشی و گرافیک شنبه هشتم شهریورماه ۹۹ دار فانی را وداع کردند.

 

ابراهیم برومندیان ، نویسنده و کارگردان قدیمی تئاتر بود که به دلیل عارضه کلیوی از ۲۳خردادماه در کما به‌سر می‌برد و پس از یک دوره طولانی بیماری، درگذشت.

 

برومندیان پنج سال با بیماری نادر کلیوی دست و پنجه نرم کرد و این آخرین باری بود که برای مداوا در بیمارستان بستری شد.

 

او پیش این نیز در هنگام اجرای نمایش «روباه و خروس» دچار بیهوشی و به درمانگاه منتقل شده بود، بیماری این بار در صحنه نمایش «شهر روشنایی» به سراغش آمد و در بخش بیماران کلیوی بیمارستان نمازی بستری شد.

 

در کارنامه هنری برومندیان نمایش‌هایی همچون گاو تنبل، گرگ و روباه پوستین دوز، شهر روشنایی، روباه و خروس، جنگل سبز، جادوی اژدهای سه سر و بسیاری از آثار دیگر دیده می‌شود؛ او افزون بر این کتاب شعری برای کودکان با عنوان قلب قهرمان سروده است.

 

مرتضی محلاتی نیز مدرس دانشگاه، مدیر گالری "هان" شیراز و هنرمند نقاش و طراح گرافیک بود که در سن ۵۰ سالگی پس دوره‌ای مبارزه با بیماری سرطان به دیار باقی شتافت.

 

او دانش‌آموخته رشته نقاشی بود و سال‌ها در زمره طراحان گرافیک سرشناس و عضو انجمن طراحان گرافیک ایران به‌شمار می‌رفت. این هنرمند در برگزاری مسابقه طراحی سرو نقره‌ای نقش مهمی داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس طی پیام‌هایی جداگانه در گذشت این دو هنرمند را تسلیت گفت.

 

در پیام صابر سهرابی درباره برومندیان آمده است: بر این باوریم که هنر و اندیشه او تاثیر درخوری بر شهر و دیارش بر جای گذاشت. آثار و فعالیت های هنری او مایه بسی مباهات و افتخار است، چرا که عمر پربار خود را در راه خدمت به نمایش کودک و نوجوان این سرزمین صرف کرد و گام‌های موثری در این زمینه برداشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین در پیام درگذشت مرتضی محلاتی، این هنرمند را درزمره سرمایه‌های فارس در عرصه نقاشی، گرافیک و گالری‌داری برشمرد.

 

وی ادامه داد: جای خالی او برای هنر فارس فقدانی اسفناک به شمار می‌رود و به آسانی پر نخواهد شد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2aq9e3