سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/30 11:52
کد خبر: 11618

منتشر کنندگان سئوالات کنکور 99 در فضای مجازی بازداشت شدند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری تیم هایی که با برنامه ریزی جهت ارسال عکس از دفترچه های امتحانی کنکور سراسری برنامه ریزی کرده بودند، خبر داد.

​فاطمه زرین آمیزی  افزود: حفاظت آزمون سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری دستگاه‌های امنیتی انتظامی در استان‌های فارس و یکی از استان‌های غربی دو تیم که مشخصاً جهت ارسال عکس از دفترچه‌های امتحانی کنکور برنامه ریزی کرده بودند دستگیر کرده و تحویل مقامات ذیربط داده است.

وی افزود: همچنین در تهران نیز دو نفر شناسایی شده اند که به زودی دستگیر خواهند شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: براساس بررسی‌های بعمل آمده اصولاً هدف این افراد از ارسال عکس از دفترچه‌های سوالات کنکور ۹۹، تقلب نیست بلکه القای شبهه در آزمون است.

زرین آمیزی با اشاره به موضوع انتشار برخی عکس‌ها در فضای مجازی با عنوان کلید آزمون سراسری سال ۹۹ گفت: بر اساس بررسی‌های فنی و دقیق سازمان سنجش آموزش کشور تمامی کلیدهای منتشر شده در فضای مجازی تا امروز کذب و جعلی و با هدف کلاهبرداری بوده است و هیچکدام با جواب‌های کلید سازمان سنجش مطابقت ندارد.

 

دستگیری 2 تیم القاء کننده شبهه در کنکور/ تکذیب تصاویر کلید آزمون

وی یادآور شد: داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۹ جهت اطمینان بیشتر می‌توانند روز دوشنبه سوم شهریورماه کلیدهای منتشر شده در سایت سازمان سنجش را با این کلیدها و نوع دفترچه‌ها مقایسه کنند تا کذب بودن آنها مشخص شود

 

 

منبع: رکنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rn8b4