چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/18 15:40
دردسرهای تحریم آمریکا علیه چین؛
کد خبر: 10369

P40 Pro+ ، گران‌ترین تلفن "هواوی" با کمترین دسترسی نرم‌افزاری

هواوی به دلیل تحریمهای تجاری آمریکا علیه چین، گوشی جدید و قدرتمند P40 Pro+خود را با کمترین دسترسی نرم‌افزاری و بالاترین قیمت وارد بازار کرد.

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سی‌نت،  هواوی P40 Pro+  قدرتمندترین گوشی سری P40 و یک گوشی بسیار قوی است که به دلیل داشتن چندین دوربین عالی، نمایشگر بزرگ، باتری بسیار قوی و حافظه RAM مناسب توانسته بیش از هر زمانی به پرچمداری در رقابت با اندرویدها نزدیک بشود.

این گوشی فاکتورهای تقریبا مشابه گوشی هواوی P40 Pro  را دارد. بدنه پشتیP40 Pro+   که از جنس سرامیک بوده دارای کیفیت بسیار بالایی است و صفحه نمایش OLED+  سایز 6.58 اینچی که رنگ‌ها و جزییات تصویر را به خوبی نشان می‌دهد از دیگر مزایای مثبت این گوشی است. در کنار این امکانات سخت افزاری خوب،P40 Pro+   اما از دسترسی به  نرم افزارهای کلیدی بی بهره مانده به طوری که  تمام گوشی‌های خانواده P40، مثل خانواده Mate 30، فاقد سرویس‌های گوگل و اپلیکیشن‌های آن می باشند.

 

 

 

 

سحر+قریشی

 

 

 

 

در واقع علیت این مشکلات را باید در تحریمهای تجاری آمریکا علیه چین جستجو کرد. شرکت هواوی به دلیل تحریمها نمی‌تواند با شرکت‌های آمریکایی داد و ستد کند و این جنگ تجاری میان دو کشور باعث عدم دسترسی کاربران این سری هواوی به برنامک‌های گوگل شده است. البته این غول چینی برای جایگزین کردن خدماتی که شرکتهای بزرگ فناوری آمریکا ارائه می داد پیشرفتهایی داشته است اما هنوز راهی طولانی در پیش دارد.

به عنوان مثال هواوی تلاش کرده با ارائه «اپ‌استور» خودش با نام «اپ گالری» مشکلات نرم افزاری گوشیهای این سری را حل کند و در ارائه چند برنامه رایج  از جمله «اسنپ‌چت» و «تیدال» تا حدودی نیز موفق بوده‌است. اما متاسفانه بیشتر برنامک‌ها، از جمله فیس‌بوک و توییتر باید از طریق ابزار Phone Clone tool  یا از طریق ابزار جست‌وجوی هواوی یعنی Petal Search به تلفن منتقل شود که راه حل‌های عالی محسوب نمی شوند چون «اپ‌گالری» برنامک‌هایی را معرفی کرده است که گوگل آنها را مشکل‌ساز می‌داند؛ Petal Search  نیز شاید ابزار خوبی برای یافتن فایل‌های منبع برنامک‌ها باشد اما به‌نظر می‌رسد که از امنیت بالایی برخوردار نیست . گفته ‌می‌شود که Petal Search  به‌صورت خودکار برنامک‌ها را از منبع APK آن‌ها، که مرتب هم به‌نظر می‌رسد، به‌روز می‌کند.

البته دو برنامک در دسترس کاربران از جمله نقشه‌های Here WeGo روی «اپ‌گالری» که جایگزین قابل‌قبولی برای «گوگل‌مپ» است و  Celia(دستیارصوتی هواوی) که می‌تواند وظایف ابتدایی Siri یا  Google Assistant را انجام دهد باعث شده تا کاربران احساس کنند  P40 Pro+ به یک ابزار اندرویدی «استاندارد» نزدیک است.

 

 

مشخصات هواوی پی 40 پرو پلاس در یک نگاه

- نمایشگر

نمایشگر گوشی هواوی P40 پرو پلاس از نوع OLED+ و در سایز 6.58 اینچی است که سرعت نرخ آن به ۹۰ هرتز می رسد. رزولوشن این پنل 1200 در 2640  پیکسل است. درون نمایشگر این گوشی سنسور اثر انگشتی قرار گرفته که به ادعای هواوی 30 درصد نسبت به نسل‌های قبل از خود بزرگ‌تر است. تنها کمبود این تلفن، سرعت بارگذاری (refresh)  محتویات یک صفحه ۱۲۰ هرتزی است که تلفن‌های دیگر دارند.

- کارت حافظه

موبایل P40 Pro+ با  رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی عرضه می شود. این گوشی همچنین از کارت حافظه نانومموری (ساخت خود شرکت هواوی) تا 256 گیگابایت نیز جهت ارتقای حافظه پشتیبانی می‌کند؛ اما درگاه اختصاصی کارت حافظه ندارند. این موبایل، استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و خاک و آب را هم دارا است.

- دوربین

رقابت بر سر دوربین، موضوعی است که هواوی امیدوار است این تلفن را نام‌دار کند. هواوی در این گوشی از یک لنز پریسکوپی با فاصله کانونی 240 میلی متر استفاده کرده که تقریباً دو برابر بیشتر از فاصله کانونی لنز مشابه در پی 40 پرو است. قاب پشتی این گوشی مجهز به لنزهای 50، 8، 8 و 40 مگاپیکسلی به TOF 3D است.

 لنز با قابلیت زوم 10x در نوع خود اولین است. گوشی P40 Pro+  می‌تواند در آن طول، بیش از هر تلفن هوشمند دیگری جزییات را ثبت کند. افزون ‌بر این، توانایی ثبت تصویر در نور کم که روی تنظیمات پیش‌فرض آن قراردارد، همه تلفن‌های هوشمند ، حتی آن‌هایی که از امکان «ثبت تصویر در شب» استفاده می‌کنند، کنار می‌زند. با وجود همه توانایی‌های دوربین این گوشی، استفاده از برنامک آن به طرز چشمگیری دشوارتر است. فرم راه‌اندازی و به‌کارگیری دوربین هواوی، زوم کردن را دشوارتر کرده‌است و از طریق کلیدهای پایین صفحه انجام می‌گیرد.

 

- پشتیبانی از شارژ بی سیم

همچنین پی 40 پرو پلاس اولین گوشی هوشمند دنیا است که از شارژ بی‌سیم 40 وات پشتیبانی می‌کند. درست است که نمونه‌های اولیه گوشی‌هایی با این سرعت شارژ بی‌سیم توسط برخی شرکت‌ها ارائه شده، اما هواوی اولین تولید کننده‌ای است که به صورت رسمی آن را وارد بازار می‌کند. سرعت شارژ سیمی هم برای باتری 4200 میلی آمپری پی 40 پرو پلاس برابر 40 وات می‌باشد.

 

- قیمت

قیمت هواوی P40 پرو پلاس 1299 پوند است که با توجه به محدودیت دسترسی نرم‌افزاری، گوشی گرانقمیتی محسوب می شود این در حالی است که گوشی کالاکسی Galaxy S20 Ultra  1199 پوند، و گوشی اوپوفایند (Oppo Find X2 Pro) 1099  پوند است. 

 

 

منبع:شمانیوز

 

 

 

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xy7q3