پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/16 14:56
اختصاصی شمانیوز؛
کد خبر: 10281

معرفی بهترین برنامه‌ها و بازی‌های منتخب اپل در 2020

اپل در مراسم کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ، هشت برنامه و بازی را به عنوان برندگان جایزه بهترین طراحی 2020 معرفی کرد.

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از تک رادار، اپل سی و یکمین کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان 2020 را به دلیل شیوع کرونا ویروس در تاریخ 22ژوئن به صورت یک رویداد دیجیتالی برگزار کرد.  در این مراسم که به  صورت آنلاین برگزار شد برنامه‌نویسان و بازی‌نویسان در رقابتی سخت هنر فوق‌العاده خود را به نمایش گذاشتند تا از بین آنها بهترین‌های 2020 انتخاب شوند.

همچنین در این مراسم، شرکت اپل طبق روال گذشته مراسم جایزه طراحی را برگزار و هشت برنامه و بازی را منتخب دریافت جایزه معرفی کرد. در انتخاب بهترین برنامه، بیش‌ترین توجه روی برنامه‌نویسان کوچک‌تر بود. اپل برنامه‌ها و بازی‌هایی را مورد تحسین قرار داد که بیش‌ترین بهره را از ابزارهای زیربنایی گرفته باشند، از کدهای پیش‌ساخته نرم‌افزاری گرفته تا قطعات سخت‌افزاری نظیر «قلم اپل».

بر اساس این گزارش  یک برنامه در حوزه انیمیشن، یک برنامه در حوزه موسیقی، برنامه‌ای دیگر در حوزه ویرایش عکس و ویدیو و آخرین برنامه مربوط به معماری و رسم فنی برنده جایزه طراحی 2020 شدند. همچنین در بخش طراحی بازی‌ها،چهار بازی انتخاب شدند البته همه بازیها جدید نیستند و دو بازی پیش‌تر در «پاساژ اپل» عرضه شده بودند اما به دلیل آپدیت جدید خود منتخب دریافت جایزه شدند. گفتنی است "پاساژ اپل" سرویس اشتراکی این شرکت است که علاقه‌مندان بازی با پرداخت شهریه ماهانه می‌توانند به تمام برنامه‌های پیش‌رفته بازی دسترسی پیدا کنند.

معرفی برندگان جایزه بهترین برنامه و بازی‌ در 2020

در بخش برنامه‌ها، برندگان عبارتند از :

peyman-ghasemkhani-paria

 

1- Darkroom، یک برنامه ویرایش عکس و فیلم که به وسیله آن  به راحتی می توانید عکس های دوربین گوشی خود را به آثار هنری عالی تبدیل کند.

2-  Looom، یکی از اپلیکیشن های قابل اجرا درiPad  است و برای ایجاد انیمیشن دستی و به ویژه انیمیشن‌های لوپ کاربرد دارد. می توانید از یک مداد اپل یا فقط انگشت خود استفاده کنید تا به راحتی طراحی کنید.

3- Sharp3D، یک ابزار رسم فنی برای iPad است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به رایانه واقعی، نقشه های سه بعدی را برای طراحان و هنرمندان ایجاد کنید.

4- StaffPad، ابزاری برای تبدیل نت‌های موسیقی دست‌نویس به صورت دیجیتال است و برای افرادی که به دنبال نوشتن آهنگ های خود هستند بسیار عالی است.

 

در بخش بازی‌ها، برندگان عبارتند از:

176718_54431

 

1-  Sayonara Wild Hearts، یکی از بازی‌های پاساژ اپل که سال گذشته جایزه دیگری نیز از اپل گرفت.

2- Sky: Children of the Light ، شبیه به بازی Journey  است دنیای ناشناخته‌ی کارتونی که به بازیکن امکان جست‌وجو و پرواز در محیط‌های حیرت‌انگیز را می‌دهد.

3- Song of Bloom، یک بازی پازل است که شما را مجبور به فکر کردن در فضایی بیرون از بازی  می کند تا معماهای مختلف خود را تکمیل کند.

4- Where Cards fall ، سفری رویاگونه را در دل بلاتکلیفی‌های دوران جوانی به تصویر می‌کشد. در این برنامه، بازیکنان می‌توانند با استفاده از کارت‌ها خانه‌هایی بسازند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان محل اقامت شخصیت‌ها، ایستگاه‌های میان راه، نقاط دیدنی و غیره استفاده کرد.

گفتنی است کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل شاهد معرفی هیچ سخت افزار جدیدی نبود اما به روزرسانی های قابل توجهی در سیستم عامل های اپل وجود داشت.

در این کنفرانس علاوه بر انتخاب بهترین برنامه نویسان و بازی‌نویسان، امکان دسترسی  میلیون ها نفر از برنامه نویسان به نسخه های بعدی  iOS ، iPadOS 14  ، macOS Big Sur، watchOS 7 و tvOS 14 و همچنین گفتگو با مهندسین اپل از طریق جلسات مهندسی ، قرارهای آزمایشگاهی و... فراهم شد.

یادآور می شود کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (Apple Worldwide Developers Conference) که به اختصارWWDC  نامیده می‌شود یک کنفرانس سالیانه است که در کالیفرنیا و در شرکت اپل برگزار می‌شود. از این کنفرانس به عنوان رونمایی از دستاوردهای نوین نرم‌افزاری برای توسعه دهندگان نرم افزار استفاده می‌شود. هدف از این نمایشگاه به وجود آوردن یک بستر همکاری میان مهندسین نرم افزار و کمپانی اپل است و به همین دلیل در این کنفرانس موضوعات مهمی مورد بررسی قرار می گیرند.

 

 

 

منبع:شمانیوز

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3g58z4