سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/21 07:30
کد خبر: 35055

مردی که بخاطر ۱۰ شخصیت متفاوت خود نمی‌تواند خانه را ترک کند!

ابتلا به یک اختلال نادر چند شخصیتی موجب شد تا یک مرد آلمانی نتواند زندگی عادی داشته باشد.

حتی اگر اطلاعات زیادی در مورد اختلال تجزیه‌ هویت (DID) یا اختلال چند شخصیتی ندارید، احتمالاً فیلم ‌هایی مانند «من، خودم و ایرنه» یا «انشقاق» ساخته "ام نایت شیامالان" را دیده‌اید که در هر دو فیلم، شخصیت‌های مبتلا به DID حضور دارند.  

این وضعیت نادر روانپزشکی در اوایل دوران کودکی در نتیجه ضربه شدید ایجاد می‌شود و منجر به ایجاد دو یا چند هویت می‌شود که رفتار فرد را در زمان‌های مختلف کنترل می‌کنند. این امر می‌تواند منجر به شکاف در حافظه ششده و بر توانایی فرد در ارتباط با واقعیت و افراد دیگر تأثیر بگذارد.  

 یک مرد ۲۲ ساله آلمانی که از این نوع اختلا چند شخصیتی رنج می‌برد، به علت داشتن حدود ۱۰ شخصیت مختلف بسیار متفاوت، نمی‌تواند یک زندگی عادی داشته باشد. لئونارد استوکل، اهل مونیخ در آلمان، از نوع شدید DID رنج می‌برد که در او ۱۰ شخصیت متفاوت ایجاد کرده است.

چندشخصیتی

 لئونارد تا سال گذشته که در امتحانات A-Level شرکت می‌کرد، زندگی نسبتاً عادی را تجربه می‌کرد. با این حال با تغییر اوضاع او، این جوان قادر به تمرکز نبود و به دلیل تغییر شخصیت‌های متعددش دچار از دست دادن حافظه شد. اوضاع به حدی بد شد که او مجبور شد از پزشکان کمک بگیرد و در نهایت ابتلا او به اختلال هویت تجزیه‌ای تشخیص داده شد.

 این جوان ۲۲ ساله وضعیت نادر خود را سیستمی متشکل از ۱۰ هویت مختلف توصیف می‌کند که شامل کوو ۴، هکتور ۸، آنا ۱۶، کازمو ۱۷، اش ۱۸، جسی ۱۹، لئو ۲۱، بیلی ۲۳، لیو ۲۴، و قرمز ۲۶. این شخصیت‌ها هر کدام می‌توانند در هر زمانی کنترل او را به دست بگیرند. این امر باعث می‌شود که نگه داشتن یک شغل تقریباً غیرممکن باشد، زیرا همه شخصیت‌های مختلف او توانایی‌ها و خواسته‌های متفاوتی دارند و همچنین خروج از خانه را برای او سخت می‌کند.

 همانطور که می‌توانید تصور کنید به اشتراک گذاشتن بدن خود با ۱۰ هویت مختلف در سنین و جنسیت‌های مختلف می‌تواند روابط عاشقانه را دشوار کند. لئونارد استوکل خوش شانس است که شریک زندگی او، ماسیمو، وضعیت او را درک می‌کند.

اگرچه زندگی با DID گاهی اوقات بسیار دشوار است شد، اما لئونارد دوست دارد به نکات مثبت نگاه کند.

 او به یک رسانه آلمانی گفت: «آن‌ها (این شخصیت ها) خانواده من، بهترین دوستان من و تیم من هستند. من حتی نمی‌توانم بدون آن‌ها زندگی کنم.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d9r5m