دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/17 09:48
کد خبر: 34898

ببینید | چقدر رسانه های اجتماعی می توانند گمراه کننده باشند

ویدئویی که توسط کارآفرین، تانسو یگن به اشتراک گذاشته شده است نشان می دهد که رسانه های اجتماعی تا چه اندازه می توانند گمراه کننده باشند.

اغلب مردم بر این باور هستند که رسانه های اجتماعی می توانند گمراه کننده باشند. ویدیویی که توسط کارآفرین، تانسو یگن به اشتراک گذاشته شده است این نظریه را تایید می کند.

در این ویدئو پسر بچه ای را می بینید که دور از بطری پر از آب ایستاده و سنگ هایی را به داخل آن پرتاب می کند.  همانطور که این پسر سنگ ها را پرتاب می کند، هر یک از آنها کاملاً به داخل ظرف می افتد. بیننده در نگاه اول چنین تصور می کنند که سنگ ها واقعا توسط همین پسر به داخل ظرف انداخته می شوند.  با این حال، وقتی دوربین کوچک‌نمایی می‌شود، می‌توانید پسر دیگری را ببینید که دقیقاً در بالای ظرف آب نشسته و سنگ‌ها را در داخل آن می‌گذارد.

تانسو یگن با انتشار این ویدئو در توئیتر خود نوشت: «ویدئوهای رسانه‌های اجتماعی ممکن است  استعدادها را گمراه کنند.»

او این ویدئو را در تاریخ 1 ژانویه به اشتراک گذاشت. این ویدئو از زمانی که به اشتراک گذاشته شده است، 4.3 میلیون بار بازدید شده و چندین هزار لایک و نظر جمع آوری کرده است.

 کاربران اینترنت به سرعت در مورد این ویدئی پربازدید در توییتر اظهار نظر کردند: یک کاربر نوشت: «قبل از بزرگنمایی، فکر می کردم که شخص خارج از دوربین آن‌ها را می‌اندازد.»

 کاربر دیگری نوشت: «این کاملاً دقیق است. رسانه‌های اجتماعی ممکن است نه تنها استعدادها، بلکه دیدگاه‌های انسان‌ها را در مورد هر جنبه‌ای از واقعیت بصری نیز گمراه کنند.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27dxvd