جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/13 09:02
کد خبر: 34759

نابغه هندی که در خانه خودروی برقی ساخت! + فیلم

خودروی برقی ای که یک جوان هندی در خانه تولید کرد مورد توجه مدیرعامل بزرگترین شرکت خودروسازی هند قرار گرفته است.

هند کشوری با استعداد‌های درخشان شناخته می‌شود. بسیاری از نخبگان این کشور به دلیل استعداد‌های درخشان خود در بهترین شرکت‌های اروپایی یا سازمان‌های آمریکایی مانند ناسا مشغول به کار هستند.

به تازگی نیز استعداد یک جوان هندی که موفق شده یک خودروی برقی را در خانه اش طراحی کند به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. بنا به گزارش رسانه‌های محلی هند، " آگاوتام " که اهل کیهاد در منطقه سیواگانگا واقع در ایالت تامیل نادو است این خودروی برقی را در پارکینگ خانه خود ساخته است.

بنا به این گزارش، آگاوتام خودروی برقی خود را با ضایعاتی که از مغازه‌ها تهیه کرده ساخته است. گران‌ترین قطعه خودروی او لاستیک است. گاوتام از یک باتری لیتیومی برای تامین نیروی حرکت خودروی خود استفاده کرده است.

گاوتام با انتشار ویدئویی از این خودروی برقی از ماهیندرا، یکی از مشهورترین خودروسازان هند درخواست کار کرد.

ویدئوی خودروی برقی گاوتام پس از انتشار مورد توجه کاربران قرار گرفت و تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بازدید کننده داشته است.

مدیرعامل خودروسازی ماهیندرا نیز با دیدن این ویدئو، ضمن تحسین استعداد این جوان، از مسئول فناوری و توسعه محصولات خودرویی ماهیندار گروپ خواست تا فورا با گاوتام تماس بگیرد.

مدیر عامل این شرکت بزرگ خودروسازی هند با بازنشر ویدئوی گاوتام در توئیتر نوشت: «علت اینکه من متقاعد شدم که هند در (تولید) خودرو‌های برقی به کشوری پیشرو تبدیل خواهد شد همین است. گروه خودروسازی ماهیندرا با او تماس بگیرید.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ko57x