یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/13 04:47
کد خبر: 34751

کودک در آستانه خفه شدن با CPR نجات یافت+ تصاویر

کودکی که با قورت دادن سکه در آستانه خفگی بود با انجام عملیات نجات یا CPR از مرگ گریخت.

یک مادر شوکه شده استرالیایی پس از آنکه فرزند خردسالش بر اثر قورت دادن سکه در معرض خطر قرار گرفت به والدین توصیه کرد تا حتما CPR (عملیات احیاء) را فرا گیرند. "جورجیا " اهل کوئینزلند استرالیا به همراه همسرش در حال رانندگی به سمت خانه بود که متوجه شد پسر ۳ ساله اش " رِمینگتون " ظاهرا در صندلی عقب خودرو به خواب رفته است.

این مادر که از رفتار غیرمعمول پسر پرجنب و جوش خود از جمله آب دهان ریختن نگران شده بود بلافاصله در یک مرکز خدمات امداد متوقف شد تا وضعیت پسرش را چک کند. جورجیا پس از بازکردن کمربند، شروع به صداکردن رمینگتون کرد و به آرامی او را تکان داد، اما متوجه شد پسرش بی جان شده است. جورجیا با شرح لحظه وحشتناکی که پسرش را در عقب خودرو بی حال و بی جان یافته بود به ۷News استرالیا گفت: «او هرگز آب دهان نمی‌ریخت. سعی کردم بیدارش کنم، اما نتوانستم. رمینگتون بی جان بود و من نمی‌دانستم چه اتفاقی برایش افتاده است.»

کودک

جورجیا سپس چند ضربه به پشت پسرش زد و با فشردن قفسه سینه او تلاش کرد تا رمینگتون را احیاء کند. سپس آن‌ها در حالی که فرزندشان نفس نمی‌کشید او را بغل کرده و وارد بیمارستان شدند. پزشکان پس از تثبیت وضعیت کودک اقدام به انجام اسکن اشعه ایکس کردند. اسکن گیرکردن یک سکه در گلوی کودک را نشان می‌داد. این سکه در حالتی کج در مری کودک قرار داشت و رمینگتون تنها از یک روزنه کوچک قادر به نفس کشیدن بود.

در حالی که پزشکان نگران بودند عمل جراحی ممکن است به گلوی کودک آسیب وارد کند سکه به داخل شکم کودک افتاد. در حالی که جورجیا از وضعیت به وجود آمده برای فرزندش نگران بود پزشکان به او اطمینان دادند که بهترین و ایمن‌ترین راه برای خارج کردن سکه، دفع طبیعی آن است و رمینگتون می‌تواند طی یک هفته آن را به صورت طبیعی دفع کند.

سکه

در حالی که تست‌های اسکن ۶ روزه انجام شده نشان می‌داد که سکه از محل قرارگیری خود در شکم کودک حرکت نکرده است، اما اسکن روز هفتم و قبل از آغاز عمل جراحی از پیش برنامه ریزی شده حاکی از ناپدید شدن سکه در شکم کودک بود.

اما این اتفاق تاثیر ماندگاری بر جورجیا داشت و او از روز بعد از حادثه تاکنون دوره CPR کودک را گذرانده است. او از همه والدین خواست تا CPR را فرا گرفته تا در مواقع مشابه قادر به نجات جان فرزندشان خود باشند./باشگاه خبرنگاران

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qxaw