جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/11 05:59
کد خبر: 34675

پزشک جراح، جان مشتری را در فروشگاه نجات داد + فیلم

پزشک جراح با انجام CPR زندگی مردی را که در یک مرکز خرید دچار حمله قلبی ناگهانی شده بودنجات داد.

ویدئویی که به تازگی منتشر شده است نجات جان یک مشتری در فروشگاهی در هند توسط یک پزشک جراح را به تصویر می‌کشد. یک کاربر توئیتر با نام "روهیت داک"، ویدئویی را به اشتراک گذاشت که در آن پدرش مردی را که در یک فروشگاه در بنگلور هند دچار حمله قلبی ناگهانی شده بود با انجام CPR نجات داد.

 او در شرح ویدئو نوشت: «پدرم یک زندگی را نجات داد. ما اتفاقاً در فروشگاه بودیم که در آن شخصی دچار حمله ناگهانی قلبی شد و نبض نداشت. پدر بیش از ۱۰ دقیقه روی او کار کرد و او را زنده کرد. او خوش شانس بود که یک جراح ارتوپد آموزش دیده در لاین کناری خرید می‌کرد. پزشکان نعمت هستند.»

در این ویدئو، در حالی که این مرد به پشت روی زمین دراز کشیده است این پزشک با انجام  CPR یا عمیلیات نجات موفق به نجات جان وی می‌شود. ظاهرا این جراح ارتوپد در فروشگاه مشغول خرید بود که متوجه سکته این مرد شد.  

در مدت زمان کوتاهی، این ویدیو بیش از ۵۰۰ هزار بازدید داشت. انتشار این ویدئو در توئیتر با واکنش کاربران همراه بود و بسیاری این پزشک را به خاطر کمک تخصصی اش در بازگرداندن یک فرد به زندگی در فروشگاه IKEA تمجید کردند.

کاربران خاطرنشان کردند که چرا یادگیری CPR یک مهارت مهم است و باید آموزش اجباری در مدارس باشد. یکی از کاربران نوشت: «به همین دلیل باید آموزش CPR به همراه خدمات اجتماعی ورزشی به بخشی از برنامه درسی اجباری در مدارس تبدیل می‌شود. کودکان باید حداقل از دبیرستان از مسئولیت اجتماعی خود آگاه شوند.»

یکی از کاربران در حالی که از این پزشک قدردانی کرد نوشت: «خدا پدرت را بیامرزد.»

یکی از کاربران پس از تماشای ویدئو، نوشت مصمم شدم که این مهارت را بیاموزم، «من می‌خواهم فقط این تکنیک خاص را یاد بگیرم، یادگیری آن چقدر هزینه دارد؟ و از کجا می‌توانم این را یاد بگیرم؟»



کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qx6k