پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/14 05:40
کد خبر: 8966

آمار مبتلایان به کرونا در ایران | یکشنبه ۱۴ اردیبهشت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با شناسایی ۹۷۶ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ۹۷۴۲۴ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: دکتر کیانوش جهانپور در خصوص آخرین وضعیت بروز و همچنین فوتی ناشی از کروناویروس در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی با اشاره به روند نزولی ابتلا به این بیماری در کشور، گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۷۴۲۴ نفر رسید.

جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و بعد از ۵۵ روز موارد فوتی ناشی از این بیماری به کمتر از ۵۰ رسید. در مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲۰۳ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۷۸۴۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: ۲۶۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و روند بستری در آی سی یوها همچنان کاهشی است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی گفت: تا کنون ۴۹۶ هزار و ۲۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: درخواست داریم با توجه به توفیق نسبی در مدیریت این بیماری طی هفته های اخیر که سهم عمده آن بر دوش مردم با رعایت بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری فیزیکی بوده، این روند در روزهای آتی با جدیت ادامه یابد و به زودی بتوانیم گزارش مهار بیماری را در سراسر کشور اعلام کنیم.

 

منبع: ایسنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rv5m3