پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/24 08:35
کد خبر: 7868

پناهیان: کرونا مقدمه ظهور امام زمان (عج) است + فیلم

حجّت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنانی با موضوع «پیام فتنه‌های جهانی آخرالزمان» در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهر ری، توضیحاتی در این باره ارایه دادند.

استاد حوزه با اشاره به آیه «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‌ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ»؛ «وقطعاً شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، زیان مالی وجانی وکمبود محصولات، آزمایش می‌کنیم وصابران (در این حوادث وبلا‌ها را) بشارت بده، گفت: در روایات آمده که اصل این آیه، مربوط به آخرالزمان و قبل از قیام حضرت رخ می‌دهد؛ یعنی ابتلائاتی که خوفِ فراگیر به‌دنبال دارد. مرگ و میر و مشکلات اقتصادی فراگیر به دنبال دارد. همچنین سیل و خرابی‌هایی که شاهد هستیم در وضع طبیعی عالم، تفاوت‌هایی ایجاد کرده است.

پناهیان ادامه داد: خدا در این آیه، بلافاصله بشارت می‌دهد به کسانی که خوب مقاومت می‌کنند. این‌ها کسانی هستند که منتظر ظهور هستند و ظهور را درک می‌کنند.

فلسفه «بلا» در آخرالزمان این است که مردم ضرورت حکومت، ولی خدا را درک کنند

وی با طرح این پرسش که چرا بلایا قبل از ظهور باید آنقدر فراگیر شود و چرا مقدمات فرج، باید «بلا» باشد؟ تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های مهم وقوع بلایا قبل از ظهور، این است که بشر متوجه ضرورت مدیریت، ولی خدا در جهان بشود. بشر باید آمادگی و پذیرش حاکمیت، ولی خدا را پیدا کند.

رئیس حوزه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه حتی قتل یک مظلوم برای خدا مهم است، با اشاره به آیات قرآن گفت: خدا در روز قیامت، میلیارد‌ها انسان را به صف می‌کند و یکی از سؤالات کلیدی این است که این کودگ چرا کشته شد؟

پناهیان ادامه داد: ما خیلی راحت از کنار ظلم و بمباران مردم مظلوم یمن عبور می‌کنیم. در کشور هند افراطی‌ها چه جنایت‌هایی را مرتکب می‌شوند؛ خدا از این‌ها عبور نمی‌کند. برای اینکه این ظلم‌ها برطرف شود، چه باید کرد؟ ولی خدا باید حاکم شود؛ ولایت، ولی الله‌الااعظم باید حکمرانی کند.

باید بلا فراگیر شود تا مردم متوجه ضرورت حکمرانی امام‌زمان (عج) شوند

وی با بیان اینکه درک ضرورت ولایت، ولی الله الاعظم برای بسیاری از مردم آسان نیست، مگر با این بلا‌های فراگیر متوجه این ضرورت شوند، تصریح کرد: مؤمنین و آدم‌های با معرفت، یک ظلم را هم ببیند متوجه این ضرورت می‌شوند. آن‌ها حتی وقتی محرومیت‌ها را می‌بینند، متوجه ضرورت حضور، ولی الله الاعظم می‌شوند. همانطور که ما در این بیماری، نسبت به حضور حضرت حجّت، احساس ضرورت می‌کنیم، مؤمنین وقتی جهل را در جهان می‌بینند همین مقدار احساس ضرورت می‌کنند.

«غیر از مؤمنین، عموم مردم چطور می‌توانند به این ضرورت پی ببرند؛ این کار آسانی نیست؛ بنابراین با بلا‌های فراگیر باید مردم متوجه ضرورت حضور، ولی الله‌الاعظم و حکمرانی ایشان شوند».

هرچه در معرفت‌افزایی نسبت به ضرورت حاکمیت، ولی خدا، کم بگذاریم، بلا‌ها جای آن را خواهند گرفت

پناهیان با بیان اینکه ما باید به ضرورت حاکمیت، ولی خدا، با بلا‌هایی خیلی کم‌تر از بلای اخیر، پی ببریم، تصریح کرد: این کار تبلیغ و تعلیم و معرفت انسان‌هاست که باید جای این بلا‌ها را بگیرد. هرچه ما، در نشر معرفت نسبت به ضرورت حاکمیت، ولی خدا، کم بگذاریم این بلا‌ها جایش را پُر خواهند کرد.

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: اگر می‌خواهیم این بلا‌ها کم شود باید به فلسفه آن‌ها نگاه کنیم. فلسفه این بلا‌ها چیزی جز این نیست که مردم متوجه شوند که مدیریت جهان با این افراد فاسد امکان ندارد.

پناهیان با بیان اینکه ممکن است حادثه اخیر، نبردی بیولوژیک علیه بشریت و مقاومتی باشد که مقابل استکبار رخ می‌دهد، تصریح کرد: ممکن است نظام سلطه به این نتیجه رسیده باشد که برای اداره عالم، راهی جز آلوده کردن مردم جهان به ویروس‌های مهلکی از این دست ندارد. اگر این وضعیت لو برود و آشکار شود، مردم بیشتر متوجه می‌شوند که این بیماری، دست‌ساخته بشر و ظالمانی است که می‌خواهند حکومت‌شان را ادامه دهند. اینجاست که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» مصداق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی باید متوجه حضرت حجّت بشویم، گفت: این توجه ممکن است در یک محیط با یک دعا تأمین شود و در خیلی جا‌ها با تعلیم و هدایت کردن مردم به تفکر، این مقصود حاصل شود.

طبق روایات، عمر فتنه‌های آخرالزمان، کوتاه است

استاد حوزه، مژده‌هایی که در آیات و روایات نسبت به حوادث آخرالزمان وجود دارد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در روایات می‌بینیم که عمر فتنه‌های آخرالزمان کوتاه است و زود فتنه‌گران را رسوا می‌کند. حتی درباره مرگ‌و میر‌های آخرالزمان روایتی از امام‌صادق علیه‌السلام وجود دارد که وقتی ایشان به تعداد کشته‌شدگان فراوان در آخرالزمان اشاره کردند، از امام سؤال می‌پرسند که پس چه کسی باقی می‌ماند؟ حضرت می‌فرمایند آیا شما مؤمنان و منتظران دوست ندارید جزء باقی‌ماندگان باشید؟ درواقع خدا، منتظران و کسانی که در حوادث آخرالزمان مقاومت می‌کنند را به صورت خاص حراست می‌کند.

تا ماه مبارک رمضان برای خود چلّه بگیریم

پناهیان، بهترین مژده نسبت به بیماری اخیر را بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ملّت ایران از حادثه اخیر به سلامت عبور خواهد کرد، دانست و گفت: وقتی به بلایای آخرالزمان نگاه می‌کنیم باید به سمت معرفت نسبت به ضرورت وجود حاکمیت، ولی الله الاعظم برویم؛ بنابراین از الان تا ماه مبارک رمضان که ۴۰ روز باقی مانده است، هر کدام برای خودمان یک چله داشته باشیم و چهل روزی را به عبادت بپردازیم.

کارشناس مسائل تربیتی با بیان اینکه در این ۴۰ روز به سبک زندگی خودمان توجه کنیم و تغییراتی را در آن ایجاد کنیم، تصریح کرد: با ایجاد این تغییرات، باید بتوانیم برای ماه مبارک رمضانی آماده بشویم که خدای متعال، مژده ظهور را در آن ماه به مؤمنین عنایت می‌کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wa7v2