پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/13 01:47
هکر اینستاگرام و واتساپ
کد خبر: 16845

هکر اینستاگرام و واتساپ شناسایی شد | عکس هکر اینستاگرام و واتساپ

هکر اینستاگرام و واتساپ باعث توقف خدمات فیسبوک و واتساپ شد.

به گزارش رصد ورزشی: هکر اینستاگرام و واتساپ باعث توقف خدمات فیسبوک و واتساپ شد. هکر اینستاگرام و واتساپ 13 سال سن دارد. هکر اینستاگرام و واتساپ باعث شد تا ارزش سهام شرکت فیس بوک سقوط کند. قطعی فیس بوک توسط این هکر اینستاگرام و واتساپ یکی از اخبار مهم جهان شناخته شد. رویترز در خبری اعلام کرده که اختلال در فیس بوک توسط هکر واتس اپ و اینستاگرام انجام شده اما فیس‌بوک حمله سایبری را رد کرده است.

گفتنی است برنامه‌های واتساپ، اینستاگرام و فیس بوک- همه متعلق به فیس بوک هستند و از زیرساخت‌های مشترکی استفاده می‌کنند. احتمالا مشکل در این زیرساخت دلیل قطع واتساپ و اینستاگرام است.

هنوز شرکت‌های پشتیبانی‌کننده دلیل اختلال گسترده در اینستاگرام و واتساپ را اعلام نکرده‌اند. اما واتساپ در اطلاعیه‌ای که در توییتر منتشر کرده اعلام کرد: ما می دانیم برخی از افراد در حال حاضر با واتس‌اپ مشکل دارند. در تلاش هستیم تا همه چیز به حالت عادی برگردد و در اسرع وقت با به روز رسانی مشکل را برطرف می‌کنیم. از صبوری شما تشکر می کنیم!

در ابتدا تصور می‌شد اینستاگرام و واتساپ فقط در ایران قطع است اما کمی بعد مشخص شد اختلال این سه اپلیکیشن مخصوص کاربران ایران نیست و این اختلال جهانی است.

این مشکل درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام هم وجود دارد. دسترسی به این شبکه هم ممکن نیست و کاربران امکان به اشتراک‌گذاری پست و دیدن پست‌های دیگران را ندارند.

هکر اینستاگرام و واتساپ

هکر 13 ساله کیست؟

هکر ۱۳ ساله چینی به نام سون جیسو باعث توقف خدمات فیسبوک و واتس‌آپ و اینستاگرام شده است.سقوط ارزش سهام شرکت فیس بوک به دلیل اخلال در شبکه جهانی اینستاگرام و واتس‌آپ،یکی از اخبار مهم جهان شناخته شد. این هکر 13 ساله هنوز دستگیر نشده است.

دلیل اختلال در واتس اپ

این اختلال نادر که همزمان در کشورهای مختلف جهان روی داده است، یکی از طولانی‌ترین وقفه‌های همزمان در خدمات‌دهی این شبکه‌ها طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

علت این اختلال هنوز مشخص نیست، هرچند یک سخنگوی فیسبوک گفته است این شرکت در جریان اتفاق پیش‌‌آمده است و متخصصان درصدد هستند مشکل را رفع کنند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان‌‌های فیسبوک مسنجر و واتس‌اپ هر سه متعلق به شرکت فیسبوک هستند.

نهاد ناظر اینترنتی DownDetector که به طور تخصصی موارد ایجاد اختلال در وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کند می‌گوید اختلال در شبکه‌ها و پیام‌رسان‌ها از حدود ساعت 17.30 به وقت اروپای غربی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

قطع سرویس‌ها در مناطق بزرگی از دنیا شامل آمریکا، اروپا و آسیا مشاهده شده است. بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی توییتر با هشتگ‌های instagramdown ،#facebookdown# و WhatsApp# بروز اختلال را گزارش کرده‌اند.

تمسخر واتساپ توسط تلگرام پایانی ندارد و اکانت تلگرام باز هم رقیب خود یعنی واتس اپ را مسخره کرده است. از ساعاتی پیش، سرورهای اینستاگرام، واتساپ و فیس بوک دچار اختلال شده و کاربران نمی‌توانند در واتس اپ پیام ارسال کنند. این اختلال جهانی بوده و Whatsapp نیز با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تشکر از صبوری کاربران، اعلام کرد این مشکل به زودی حل می‌شود.

هکر اینستاگرام و واتساپ

علاوه بر این اختلالات، واتساپ مشکلات و محدودیت‌های زیادی دارد که این مشکلات باعث شده بسیاری از کاربران از آن ناراضی باشند و از سوی دیگر، تلگرام نیز به آن طعنه زده است. به عنوان مثال، به تازگی تلگرام در اکانت توییتر خود یک عکس میم را منتشر کرد که در آن به نبود قابلیت حذف دو طرفه پیام در واتساپ کنایه زده است.

تلگرام حالا برای بار دیگر واتساپ را به سخره گرفته است. کاربری در توییتر نوشت در واتس اپ گریه می‌کند و اکانت توییتری تلگرام نیز در پاسخ به این توییت، عکس زیر را منتشر کرده و نوشت شما می‌توانید آن را حل کنید. در واقع تلگرام از این کاربر خواسته با پاک کردن واتس اپ مشکل خود را برطرف کند.

هچنین یکی دیگر از کاربران از تلگرام پرسیده که شما چرا واتس اپ را دانلود کرده‌اید که اکانت توییتری تلگرام در پاسخ به سوال نوشت:.

اگر شما دشمن خودتان را بشناسید نیازی نیست از نتیجه صدها جنگ نیز بترسید. نگران نباشید، من آن را روی یک گوشی یک بار مصرف ایزوله کرده‌ام

امروز برخی از کاربران واتساپ اعلام کردند که واتساپ قطع شده و پیام‌های ارسال شده آنها به دست مخاطبان نمی‌رسد. برخی دیگر هم می‌گویند این برنامه فعال نیست و اصلا امکان ارسال پیام را ندارند.

این مشکل درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام هم وجود دارد. دسترسی به این شبکه هم ممکن نیست و کاربران امکان به اشتراک‌گذاری پست و دیدن پست‌های دیگران را ندارند.

اگرچه در ابتدا تصور می‌شد که دلیل اختلال و قطعی واتساپ و اینستاگرام داخلی است اما حالا مشخص شده دلیل این قطعی، جهانی است.

هنوز شرکت های پشتیبانی‌کننده به اختلال گسترده در instagram و whatsapp واکنش نشان نداده‌اند.

اما واتساپ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در حال تلاش برای حل مشکل و به روزرسانی این پیام‌رسان است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xqllz