جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/04/16 07:06
تردز
کد خبر: 41867

تردز چیست و از آن چه می‌دانید؟

شاید هنوز بسیاری در مورد تردز هیچ ندانند اما به‌هرروی کسی در دنیا نیست که در روزگار کنونی زیست کند و دستی در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشد. تردز هم شبکه‌ای نو از نسل همین شبکه‌های اجتماعیست.

شاید هنوز بسیاری در مورد تردز هیچ ندانند، اما به‌هرروی کسی در دنیا نیست که در روزگار کنونی زیست کند و دستی در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشد. تردز هم شبکه‌ای نو از نسل همین شبکه‌های اجتماعیست.

دنیای امروز با اینترنت و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عجین است. همه تنهاییم و این شبکه‌ها ما را با دنیا در ارتباط قرار می‌دهد و برای انسان که موجودیست اجتماعی داشتن چنین رابطه‌ای همواره جذاب خواهد بود. این‌که کسی را بشناسید و یا نشناسید، اما بتوانید تا اندازه‌ای از زندگی و روزمرگی‌هایش بدانید و یا حتی با او گفت‌وگو کنید و هر چه می‌خواهید بپرسید فارغ از این‌که پاسخ درستی دریافت کنید یا خیر بسیار جالب است.

تردز را شاید بتواند فرزند اینستاگرام دانست اینستاگرامی که در دنیا طرفدار کم ندارد و در کشور ما هم باوجود این‌که ماه‌هاست فیلتر است هم‌چنان راه خود را می‌رود و یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعیست.

اکنون اینستاگرام اپلیکیشنی با نام تردز معرفی و ارائه کرده است که عملکردی شبیه به توییتر دارد پس اگر با این شبکه اجتماعی آشنایی داشته باشید و عملکردش را بدانید با تردز هم به آسانی می‌توانید کار کنید.

تردز قاتل توییتر؟

بسیاری تردز را رقیب و برخی حتی آن را قاتل تردز می‌دانند درواقع تردز رقیبی کاملا با ساختار مشابه توییتر است که اینستاگرام برای رقابت با این شبکه اجتماعی قدیمی و محبوب منتشر کرده است.

تردز تا امروز آغاز بسیار نیرومندی داشته است و آن‌گونه‌که شرکت عرضه‌کننده آن می‌گوید تا دیروز یعنی صبح پنج‌شنبه

۳۰ میلیون ثبت نام دریافت کرده است، از جمله شمار بسیاری از برندها، افراد مشهور، روزنامه‌نگاران و بسیاری از افراد و شرکت‌های برجسته و مشهور.

جالب است بدانید از صبح پنج‌شنبه تردز برترین برنامه رایگان در اپ‌استور اپل و یکی از موضوعات پرطرفدار در توییتر بود.

همه می‌دانیم که توییتر طرفدار کم ندارد، اما ایلان ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ مدیریت این پلتفرم را به دست گرفت این برنامه چالش‌هایی را متحمل شد و سبب واکنش‌های منفی ازسوی کاربردان آن شد.

این روز‌ها کاربردان توییتر از محدودیت‌های موقتی در میزان محتوای روزانه شکایت دارند.

تردز چیست؟

به گزارش رویداد۲۴ تردز یک برنامه جدید از شرکت مادر فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است. این پلتفرم شباهت زیادی به توییتر دارد، با خوراکی از پست‌های عمدتاً مبتنی بر متن اگرچه کاربران همچنین می‌توانند عکس‌ها و ویدیو‌ها را پست کنند که در آن افراد می‌توانند مکالمه‌های لحظه‌ای داشته باشند.

آن‌گونه‌که متا می‌گوید پیام‌های ارسال شده به تردز محدودیت ۵۰۰ کاراکتر دارند. درست مانند توییتر کاربران می‌توانند به پست‌های دیگران پاسخ دهند و با هم بحث کنند.

موضوع جالب در این برنامه مبتنی‌بودن آن بر زیبایی‌شناسی و سیستم موجود در اینستاگرام است و همین موضوع می‌تواند آن را جذاب‌تر از توییتر کند.

تردز هم‌چنین امکان اشتراک‌گذاری پست‌ها از تردز را مستقیم در استوری‌های اینستاگرام ارائه می‌دهد و شاید این یکی از بهترین ویژگی‌های آن باشد چیزی که شاید بتواند توجه بسیاری را جلب کند.

نام‌نویسی در تردز

باید بدانید که این کار یکی از ساده‎ترین نام‌نویسی‌ها خواهد بود چراکه اگر یک حساب کاربری در اینستاگرام دارید نیازی به ساخت اکانت در تردز ندارید. با توجه به اینکه این اپلیکیشن جزو زیرمجموعه‌های اینستاگرام است، شما در آن می‌توانید با حساب کاربری اینستاگرام خود لاگین کنید و نیازی به ساخت اکانت جدید نخواهید داشت. نه تنها شما از اکانت اینستاگرام خود در تردز استفاده می‌کنید بلکه می‌توانید به اکانت‌هایی که در اینستاگرام دنبال کرده‌اید یا شما را دنبال می‌کنند نیز در اپلیکیشن تردز دسترسی داشته باشید و همان فهرست دنیال‌کننده‌ها و دنبال‌شونده‌هایتان را داشته باشید یعنی نیاز نیست دوستانتان را در تردز هم به طور جداگانه دنبال کنید و همین که آن‌ها را در اینستاگرام دنبال می‌کنید کافیست.

پس از باز کردن اپلیکیشن تردز، در پایین صفحه مانند عکس زیر اطلاعات اکانت اینستاگرامتان را به شما نمایش می‌دهد و شما می‌توانید با کلیک بر روی آن وارد اکانت تردز خود شوید.

لاگین کردن به اکانت تردز

شاید شما جزو کسانی باشید که می‎خواهید در تردز اکانت و حساب کاربری تازه داشته باشید این کار شدنیست، اما باید دقت داشته باشید که اگر این کار را انجام دهید همان حساب کاربری در اینستاگرام هم برای شما ساخته خواهد شد.

شما می‌توانید در تردز دنبال کنندگان یکسانی با اینستاگرام داشته باشید. در هنگامی که برای اولین بار وارد تردز می‌شوید از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید افرادی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید را در تردز هم دنبال کنید؟ شما امکان این را دارید که هر کدام از افرادی که می‌خواهید را دنبال کنید یا با زدن دکمه Follow all به صورتی کلی همه دنبال شوندگان خود در اینستاگرام را در تردز هم دنبال کنید و یا می‌توانید افراد تازه و یا برخی از دنبال‌کنندگان را داشته باشید.

عمومی یا خصوصی بودن صفحه تردز

شما در تردز درست مانند اینستاگرام می‌توانید گزینش کنید که صفحه‌تان عمومی و به اصطلاح پابلیک باشد و یا خصوصی و پرایویت و تنها برای دوستان و فالوکنندگانتان باز باشد.

اگر اکانت شما در اینستاگرام پابلیک باشد شما می‌توانید در بخش تنظیمات اکانت خود را پرایوت کنید. این کار تاثیری در تنظیمات اکانت اینستاگرام شما ندارد و همچنان در اینستاگرام پابلیک هستید، اما دیگر کسانی که در اینستاگرام شما را دنبال نمی‌کنند، نمی‌توانند در تردز پست‌های شما را بخوانند و برای خواندن پست‌هایتان حتما باید شما را دنبال کنند.

منتشرکردن پست در تردز

این هم کار آسانیست برای نوشتن یک پست تازه در تردز باید بر روی آیوکن نوشتن پست در نوبار پایین کلیک کنید و سپس می‌توانید پست خود را بنویسید و منتشر کنید، اما حواستان به ۵۰۰ کاراکتری که در بالا به آن اشاره کردیم باشد.

به گزارش رویداد ۲۴ باید منتظر ماند و دید آیا تردز می‌تواند در میان کاربران جایی برای خود باز کند و توییتر را پشت سر بگذارد؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vzxwn