شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/07/26 09:22
غزه | بیمارستان غزه | اخبار غزه
کد خبر: 122819

واکنش ها به حمله وحشیانه به غزه | آخرین اخبار غزه پس از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی

جنایات صهیونیست‌ها در غزه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده که دیشب یک نمونه دیگر از حقوق بشر صهیونیستی با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیده شدن مجروحان بستری و مردم پناه برده به آنجا دوباره به نمایش درآمد، جنایتی که به پشتوانه کشورهای غربی و در راس آنان آمریکا، انگلیس و فرانسه انجام شد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طبق برآوردهای اولیه، ۵۰۰ نفر از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه به شهادت رسیدند. همزمان آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که ۶ فلسطینی در غزه به دنبال بمباران مدرسه این سازمان در اردوگاه آوارگان المغازی در غزه به شهادت رسیدند. حمله به بیمارستان المعمدانی غزه که ۵۰۰ تن را به مسلخ مرگ برده است، حتا حامیان جنایتکاران هم از این توحش اسرائیل به وحشت افتادند و اما پرسش این است باز هم کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا به حمایت خود از رژیم آدمکش ادامه می‌دهند؟.

همیشه در طول تاریخ کشورهای در حال جنگ به حداقل‌های قوانین بین‌المللی از جمله مصون بودن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از حمله، پایبند بودند اما رژیم اسرائیل به هیچ قانونی پایبند نیست و در پی واکنش جامعه جامعه جهانی می‌خواهد مسئولیت این حمله را از خود سلب کند.

روز گذشته و در حالی که رژیم صهیونیستی با محاصره و بمباران غزه در حال قتل عام زنان و کودکان است، نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه در شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی برای الزام توقف حملات این رژیم به نوار غزه را وتو کردند و چند ساعت بعد این رژیم به پشتوانه حامیان غربی خود دست به کشتار جمعی غیرنظامیان فلسطینی در بیمارستان المعمدانی غزه زد.

* تصویری از بیمارستان المعمدانی پس از قتل عام شب گذشته رژیم صهیونیستی

* بیمارستان المعمدانی صبح بعد از بمباران توسط رژیم صهیونیستی


* اعتراف ضمنی رژیم صهیونیستی به بمباران بیمارستان المعمدانی

سخنگوی ارتش اسرائیل: گاراژ بیمارستان را بمباران کردیم، اما هیچ ضربه مستقیمی به بیمارستان وارد نشد!

* سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل: بیمارستان‌های حماس هدف ماست

🔹سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل چند روز پیش در مصاحبه با شبکه الجزیره گفته بود؛ بیمارستان‌های فلسطینی مثل بیمارستان‌های شفا هدف ماست چون زیر بیمارستان پناهگاه حماس است و قانونی در دنیا نیست که از آن‌ها محافظت کند.

او در جواب مجری که می‌گوید چگونه به حرف شما اعتماد کنیم پاسخ داد بعد از آزاد شدن نشانتان می‌دهیم که زیر بیمارستان تونل بوده است.


*رویترز مدعی حمله پهپادی به عین‌الاسد شد

رویترز به نقل از دو مقام مسئول آمریکایی از حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق خبر داد.

این منابع گفته‌اند؛ نیروهای آمریکایی موفق شده‌اند قبل از رسیدن پهپادها، آنان را هدف بگیرند.

* واکنش سران کشورهای مختلف به نسل‌کشی صهیونیست‌ها را اینجا ببینید

سران کشورهای مختلف جهان نسبت به جنایت‌های صهیونیست‌ها در بمباران بیمارستان المعمدانی واکنش نشان دادند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vgedn