دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 13 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/08/14 08:46
علیرضا بیرانوند | پرسپولیس
کد خبر: 124040

نقطه ضعف علیرضا بیرانوند پیدا شد | تنها در این صورت می توانید به بهترین دروازه بان ایران گل بزنید

دیدار مقابل صنعت نفت آبادان در هفته نهم لیگ برتر نقطه عطفی در کارنامه علیرضا بیرانوند بود.

به گزارش رصد ورزشی : علیرضا بیرانوند مقابل صنعت نفت دو گل خورد . دیدار پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان در هفته نهم لیگ برتر نقطه عطفی در کارنامه علیرضا بیرانوند بود، چه مثبت و چه منفی  . علیرضا بیرانوند با فاصله بهترین دروازه‌بان سال‌های اخیر فوتبال ماست. علیرضا بیرانوند سنگربان ملی پوش ما در دو جام جهانی اخیر نقطه اتکا تیم ملی و پرسپولیس است علیرضا بیرانوند به حق یکی از بهترین‌های آسیا که هر فصل دستکش طلایی لیگ را با کلین شیت‌های متوالی به خانه می‌برد.

بیرانوند از نفت تهران چهره شد و از همان زمان مشخص بود که آینده فوتبال ما از آن اوست. او همه چیز را یکجا دارد، قد بلند و پرتاب‌های بی‌نظیر، بازی با پا و قدرت رهبری و تخصصش که گرفتن پنالتی است. بیرانوند همه را به یاد عابدزاده می‌اندازد. اسطوره‌ای که خود به تنهایی یک تیم بود و درون زمین به همه اعتماد به نفس می‌داد. بازیکنی که می‌داند عابدزاده یا بیرانوند پشت سر او درون دروازه است، راحت ‌تر بازی می‌کند چرا که خیالش راحت است اگر اشتباه کند تیم گل نمی‌خورد.

علیرضا بیرانوند در تمام سال‌های اخیر ستون اصلی موفقیت‌های پرسپولیس و تیم ملی بوده و مربیان ‌ها جایگاه او را به خوبی می‌دانند. حرف‌های کی روش یا یحیی گل محمدی دلیلی بر این ادعاست و بیرانوند حتی بدون بازوبند کاپیتانی مورد اعتماد و احترام همبازیانش در تیم ملی و پرسپولیس است. از نقش و جایگاه بیرانوند در مدیریت تیم‌ها و محبوبیتش در هواداران هم که لازم نیست صحبت کنیم اما همین بیرانوند در هفته نهم لیگ برتر با یک زنگ خطر مواجه شد.

رکورددار کلین شیت در تاریخ فوتبال ما خیلی کم در یک بازی دو گل می‌خورد اما او این هفته از صنعت نفت آبادان «ده نفره» دو گل خورد ولی مهمتر از این نکته این بود که روی هر دو گل مقصر بود. در صحنه گل اول بیرانوند باید از دروازه بیرون می‌آمد و توپ درون شش قدم را از آن خود می‌کرد. دروازه‌بان سلطان ۶ قدم است و قانون هم از او حمایت می‌کند چرا که هر برخوردی با گلر در این منطقه خطاست. عجیب بود که بیرانوند با آن همه تجربه روی سانتر حسین سنگرگیر بیرون نیامد تا با یک ضربه سر دروازه‌اش به راحتی باز شود. اما روی صحنه گل دوم - که بیرانوند بعد از مسابقه در نهایت صداقت اعلام کرد توپ از خط رد شده و این کار او را به شدت ارج می‌نهیم که برخلاف خیلی از بازیکنان حقیقت را انکار نکرد - او خروجی بی دلیل داشت، نامطمئن که نه تنها نتوانست توپ را بگیرد بلکه دروازه‌اش خالی ماند و توپ در نهایت گل شد.

بیرانوند با مصاحبه بعد از بازی نقطه عطفی در کارنامه خود به جا گذاشت اما ۹۰ دقیقه بازی و دو اشتباه او در خروج نکردن و خروج بی‌موقع که منجر به دو گل تیم ۱۰ نفره مهمان شد، نباید از چشم خودش و مربیان پرسپولیس پنهان بماند. قبول داریم که بیرانوند مصدوم است و چون جانشین ندارد برای پرسپولیس بازی می‌کند اما علاوه بر نیاز پرسپولیس به او در آسیا و لیگ، ما به او دو ماه دیگر در جام ملت‌های آسیا به شدت نیاز داریم. علیرضا متوجه شرایط خاص خود هست و باید تمرکزش را بیشتر کند. این اشتباهات از بزرگی مثل او پذیرفتنی نیست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4pdqdd