سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/04/06 15:33
حقوق بازنشستگان
کد خبر: 41658

فوری ، حقوق بازنشستگان افزایش یافت | حساب بازنشستگان از این لحظه شارژ می شود

روز گذشته مستمری خرداد بازنشستگان لشگری واریز شد.

حقوق بازنشستگان در حال حاضر یکی از گروه‌های مهم جامعه هستند و سال به سال تعداد آن‌ها نیز رشد می‌کند. حقوق بازنشستگان به عنوان افرادی که سال‌ها خدمت به کشور داشته‌اند، بسیار مهم است و باید به شیوه‌ای عادلانه تعیین شود. 

افزایش حقوق بازنشستگان به عنوان یکی از راهکارهایی که در پیشگیری از فقر و تامین نیازهای اساسی این گروه از جامعه مؤثر است، باید مورد توجه قرار گیرد. در این راستا، باید به دو موضوع توجه شود: 

1- افزایش میزان بازنشستگی: برای افزایش حقوق بازنشستگان، ابتدا باید تلاش کرد تا میزان بازنشستگی افزایش یابد. به عنوان مثال، در بسیاری از کشورها میزان بازنشستگی به این شکل تعیین می‌شود که افراد باید به میزان ثابتی از درآمد خود، حقوق بازنشستگی دریافت کنند. 

2- تعیین یک شاخص قابل قبول برای افزایش حقوق: برای افزایش حقوق بازنشستگان، باید یک شاخص قابل قبول برای تعیین این حقوق تعیین شود. این شاخص باید متناسب با شرایط شهر و روستا و همچنین نرخ تورم باشد. 

در کل، افزایش حقوق بازنشستگان نیازمند یک بررسی جامع و دقیق از شرایط فعلی بازنشستگان و نیز شرایط اقتصادی کشور است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.​​حقوق بازنشستگان1401 همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد

پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق‌های لشگری و کشوری به آخرین روزهای ماه موکول شده است. عصر روز گذشته (سی خرداد)، حقوق بازنشستگان لشگری به حساب آن‌ها واریز شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jmywk