شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/01 08:00
افزایش رزق و روزی
کد خبر: 39910

دعا برای افزایش رزق و روزی | ادعیه و آیه های قرآنی جهت افزایش روزی

دعا ها و روایت هایی برای افزایش مال و ثروت که در مقاله زیر می خوانید.

دعای رزق و روزی مجرب برای افزایش رزق و روزی مغازه و کسب و کار و رونق وضعیت اقتصادی و مالی افراد و گشایش کار در روایات مختلف آورده شده است. طبق روایات ائمه اطهار سوره ها و دعاهایی هستند که تاثیر باورنکردنی در افزایش رزق و روزی و رفع فقر و تندگدستی در کار و زندگی دارند. برای افزایش رفاه و افزایش رزق و روزی در کنار عواملی مانند تلاش و کوشش راه های دیگری نیز وجود دارد .یکی از این راه ها توکل به خدا و دعا برای افزایش رزق و روزی است. 

افزایش رزق و رزی

دعای برای افزایش رزق روزی: 

از حضرت محمد (ص) نقل شده است:

قسم به آن خداوندی که من را به پیامبری انتخاب کرد، هر که این دعا را بنویسد و به همراه داشته یا در خانه و مغازه خود قرار دهد، فقر او به ثروت و روزی بسیار تبدیل می‌شود.

“یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَالاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقََنی رَزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین”

در شرحی دیگر برای کسب روزی و مال گفته شده است که پس از این دعا سوره حمد، توحید، قدر و آیت الکرسی را نیز بخوانید و سپس برخیزید و روز به سمت قبله طلب حاجت کنید.

دعای وسعت رزق از امام جواد (ع)

جهت وسعت رزق مکرر گفته شود: «یَا مَنْ یَکْفِی مِنْ کُلِّ شَیْ‌ءٍ وَ لَا یَکْفِی مِنْهُ شَیْ‌ءٌ اکْفِنِی مَا أَهَمَّنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ». و برای گشایش در هر روز ۷۷ مرتبه بگوید:

یا غَفور یا وَدود

از حضرت محمد (ص) روایت شده است:

هر که سوره لیل را تلاوت کند، پروردگار آن قدر به او روزی عنایت کند تا راضی شود و به سختی نیفتند و روزگار بر او آسان شود.

ختم سوره واقعه 

جهت افزایش رزق از شب شنبه، هر شب سه بار سوره مبارکه واقعه را بخوانید و در شب جمعه ۸ مرتبه این سوره را بخوانید و این عمل را پنج هفته بجای آورد.

قبل از هر بار خواندن سوره این دعا را بخواند:

اَللَّهُمَّ ارْزُقنا رِزْقاً حَلاَلاً طَیباً مِنْ غَیرِ کَدٍّ اِسْتَجِب ْ دَعْوَتَنَا مِنْ غَیرِ رَدٍّ وَ اَعُوذُ مِنَ الْفَضِیحَتِین الفَقرا وَالدِّینِ وَاِدْفَعْ عَنِّی هَذَینِ بِحَقِّ الامَامِین الحسن وِالحُسَین بِرَحْمَتِکَ یاارحم الراحمین. فرموده اند این ختم تاثیر عجیبی دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jeqpo