جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/06 02:23
قیمت مرغ |قیمت مرغ امروز
کد خبر: 40134

اگر قیمت مرغ از این گرانتر بود نخرید | قیمت مرغ مصوب چند؟ | عرضه مرغ بالاتر از این قیمت تخلف است

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد گفت: قیمت مصوب هرکیلو مرغ برای مصرف کننده ۷۳ هزارتومان بوده و عرضه بالاتر از این‌نرخ تخلف است.

علت افزایش قیمت مرغ ممکن است به دلیل عوامل مختلف باشد. برای مثال، می‌توان به افزایش هزینه تولید، عدم تعادل در عرضه و تقاضا، افزایش هزینه‌های حمل و نقل و پخش، یا تحریم‌های صادراتی اشاره کرد.به طور کلی، افزایش قیمت مرغ می‌تواند نتیجه‌ی عواملی باشد که باعث افزایش هزینه تولید مرغ شده‌اند. به عنوان مثال، افزایش هزینه‌های خوراک، دارو و واکسن می‌تواند به افزایش قیمت مرغ منجر شود.همچنین، عدم تعادل در عرضه و تقاضا نیز می‌تواند به افزایش قیمت مرغ منجر شود. در صورتی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، به دلیل نداشتن مرغ کافی برای فروش، قیمت مرغ افزایش می‌یابد.و در نهایت، عوامل دیگری مثل افزایش هزینه‌های حمل و نقل و پخش، یا تحریم‌های صادراتی نیز می‌توانند به افزایش قیمت مرغ منجر شوند.

مسعود امراللهی گفت: قیمت مصوب کنونی هرکیلو مرغ برای مصرف کننده ۷۳ هزارتومان بوده و عرضه با نرخ های بالاتر ۱۰۰ درصد گران‌فروشی است.

به گفته او، بازرسان با فروشندگان مرغ بالاتر از نرخ مصوب برخورد لازم را دارند، کمااینکه در استان مازندران بیش از ۹۰ میلیاردتومان پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی ارسال کردیم.

امراللهی ادامه داد: در بحث جوجه یکروزه و مرغ بحث برخورد و گرانفروشی در سطح خرده فروشی با کمک بازرسان اصناف و صمت در تمامی استان ها در حال انجام است.

مدیر دفتر بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی گفت: طی روزهای اخیر روند قیمت مرغ در بازار تهران کاهشی بوده است و همواره پیش بینی می شود که طی یک تا ۲ هفته آینده به ثبات قیمت برسیم.

منبع: خبر آنلاین

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jeqgp