سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/11 13:15
پنهان کاری
کد خبر: 40382

پنهان کاری در زندگی مشترک | خطرات پنهان کاری در زندگی مشترک

پنهان کاری و دروغ از جمله اشتباهاتی است که می‌تواند تاثیری بسیار مخرب بر سلامت زندگی مشترک داشته باشد.

پنهان کاری حالتی است که آگاهانه تصمیم می‌گیرید تا اطلاعاتتان را از یک یا چند نفر پنهان کنید.  پنهان کاری در زندگی مشترک سبب بی‌اعتمادی و از بین رفتن صمیمیت می‌شود. پنهان کاری موضوعات از همسر می‌تواند دلایل متعددی از جمله ترس و خجالت از بازگویی حوادث پیش آمده یا اشتباهات انجام شده داشته باشد. 

485571_747

عواقب پنهان کاری در زندگی مشترک

پنهان کاری  بنیان رابطه را سست می‌کند و همسران را از هم دور می‌کند. وقتی از پنهان‌کاری همسرتان  پرده برمی‌دارید، علاقه‌تان به او کمتر می‌شود.

پنهان کاری در رابطه نوعی فریبکاری است. صداقت همواره بهترین رویه است و مخفی‌کاری در موازین اخلاقی اکثر ما مترادف با دروغگویی است.

پنهان‌کاری همسر کانون خیانت است. از نظر پنهان داشتن واقعیت‌های مهم زمینه را برای فریبکاری یا خیانت بیشتر آماده می‌کند. حال آن که صادق و روراست بودن با شریک زندگی یک ارتباط صادقانه و صمیمانه را تقویت می‌کند.

دلایل پنهان‌کاری

شرمساری محرک دیگری برای مخفی‌کاری است، افرادی که یک رابطه عاشقانه را شروع می‌کنند، از این می‌ترسند که رفتارها و اعمال آنها نه تنها به نارضایتی عشق‌شان، بلکه منجر به از دست دادن او بشود.

مخرب‌ترین نوع پنهان‌کاری دقیقاً به همان رازی مربوط می‌شود که می‌ترسید فاش شدن آن نارضایتی همسرتان را در پی داشته باشد. واقعیت این است که مخفی نگه داشتن رازهایی که در هویتتان ریشه دارد، مانع از آن می‌شود که نامزدتان به خوبی شما را بشناسد و با عیب‌هایتان آشنا شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jeoez